Tipsen som gör dig mer härvarande i sommar!

Idag har fyra miljoner svenskar en smartphone och siffran väntas öka. En mängd studier visar att den ständiga uppkopplingen, med mejl i telefonen och internet en knapptryckning bort, kan leda till ökad stress, utbrändhet och depression. Tysklands arbetsmarknadsminister berättade på en presskonferens i förra veckan att ett lagförslag om att förbjuda företag att färvänta sig ständig uppkoppling av sina medarbetare kan komma att bli verklighet.

Den ständiga uppkopplingen gör det svårare att vara närvarande eller härvarande som mötesevangelisten Micke Darmell väljer att kalla det. I en tid fylld av sociala nätverk, bloggar, Twitter, Facebook, e-post och webbsurf väcks frågan om hur vi egentligen påverkas av den ständiga uppkopplingen. Idag har 4/5 svenskar i vuxen ålder en smartphone och därmed även ständig uppkoppling. 70% har jobbmailen i sin telefon och svarar på mail kvällar och helger. Hur många med en smartphone loggar egentligen ut från de sociala nätverken? Vi är ständigt online och tillgängliga utan att egentligen reflektera över hur det påverkar oss.

Micke Darmells tes är att oavsett om du är chef, ledare, kollega, vän, förälder eller kärlekspartner så kommer du att lyckas om du har förmågan att vara härvarande! Många stänger inte ens ner när de har semester utan är hela tiden tillgängliga för sina kollegor.

Micke ställer frågan; -Vill du vara uppkopplad eller avkopplad?

Micke Darmells bästa tips för härvaro i sommar kommer att stärka dina närmaste relationer. Roliga igenkännande historier, egna dråpliga erfarenheter och forskning ger en intressant bild på den kultur vi håller på att skapa om vi inte blir uppmärksamma på detta.

- Är det verkligen så att 170 av 200 föräldrar med barnvagn är i sin telefon på en lekplats?

- Är det verkligen så att stolpskador(vi tittar i våra telefoner och går in i stolpar) ökar ständigt?

- Väljer 30% av Iphone användarna hellre bort sex än sin Iphone?

Detta och mycket mer har Micke svar på!

För mer information, kontakta Micke Darmell på:

micke.darmell@gr8meetings.se

www.gr8meetings.se