Grafiska Företagens Förbund byter namn till Grafiska Företagen

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 15:25 CEST

Idag, den 8 september byter Grafiska Företagens Förbund, GFF, namn till Grafiska Företagen. Genom namnändringen vill förbundet förtydliga sitt varumärke och vilka företag de representerar samt vara mer tydlig i sin kommunikation.

- Grafiska Företagens övergripande mål är att stärka de grafiska medlemsföretagen och den grafiska industrin och genom att korta ner namnet och ta bort förkortningen GFF, så tydliggör vi vilka vi är och vilka vi representerar. Namnbytet i sig påverkar inte våra medlemsföretags medlemskap, de kommer fortfarande att vara medlemmar i samma organisation, förklarar Lena-Liisa Tengblad, vd på Grafiska Företagen.

Grafiska Företagen är arbetsgivar- och branschorganisationen för företag inom den grafiska branschen, förpackningsindustrin och närliggande verksamhetsområden. Vi har cirka 500 medlemsföretag med totalt runt 14 600 anställda. Vår långsiktiga uppgift är att stärka företagens kompetens, konkurrenskraft och lönsamhet. www.grafiska.se

Kommentarer (0)