GYFs pris på 25 000 kr för bästa elevprojekt till Johan Hemgren på Konstfack

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande, GYF, delar varje år ut priser till personer som på olika sätt utmärkt sig genom att bidra till branschens utveckling. I år går stiftelsens pris på 25 000 kr för bästa elevprojekt till Johan Hemgren på Konstfack.

Prisutdelningen äger rum idag den 31 maj på Konstfack.

Så här lyder juryns motivering:

Johan Hemgren, Konstfack, har med sitt examensarbete, Nya Allehanda, visat på en samverkan mellan blogg/internet och den tryckta tidningens fantastiska översikt. Han har därmed presenterat ett mycket bra exempel på en crossmedieprodukt i den grafiska branschen vilken fyller GYFs syfte, att främja de grafiska yrkena, mycket väl.

Se Nya Allehanda på www.johanhemgren.se

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande (GYF) är Grafiska Företagens Förbunds och Tidningsutgivarnas gemensamma stipendiestiftelse med ändamål att lämna understöd för undervisning och utbildning inom den grafiska industrin och tidningsindustrin, att främja vetenskaplig forskning inom området samt att på annat sätt främja de grafiska yrkena.