Ville Oké pristagare av GYFs stipendium för bästa elevarbete

Grafiska Yrkenas Främjandes pris för bästa elevprojekt går till Ville Oké, Berghs School of Communication

Priset för bästa elevprojekt delas i år ut till Ville Oké student, från programmet Grafisk design på Berghs School of Communication. Ville Oké får 25 000 kronor i ett stipendium.

Juryns motivering:

För en professionell och genomtänkt idé med en struktur och tanke som skapar ett påtagligt lugn hos kunden då ingenting lämnats utan omtanke. En presentation som fyller varje betraktare med nyfikenhet, gillande och respekt. Ytterst konsekvent formgivning som träffar mitt i prick och uppfyller stiftelsen GYFs syfte, att främja de grafiska yrkena, synnerligen väl.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande (GYF) är Grafiska Företagens och Medieföretagens gemensamma stipendiestiftelse med ändamål att lämna understöd för undervisning och utbildning inom den grafiska- och tidningsindustrin, att främja vetenskaplig forskning inom området samt att på annat sätt främja de grafiska yrkena.

• grafiska yrkenas främjande
  • ville oké
  • stiftelse
  • berghs school of communication
  • stipendium
  • gyfs priser

Grafiska Företagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för den grafiska industrin. Våra 450 medlemsföretag med ca 14 000 anställda utvecklar, förpackar och distribuerar budskap för hela samhället. Den grafiska industrin som omsätter ca 35 miljarder kronor har en viktig uppgift i marknadsekonomin, demokratin och i utbildningen. Grafiska Företagen inspirerar till nytänkande och företagsamhet.