Pressmeddelande -

Granberg Sverige AB expanderar: Europalager öppnas för att förse den svenska marknaden och övriga EU med handskar

Med stor lagerkapacitet i Falkenberg är Granberg Sverige AB nu en viktig leverantör av handskar till framför allt industri- och hälsosektorn. Med ett sortiment på över 200 olika handskmodeller, effektivt ledarskap och optimal logistik har vi nu möjlighet att leverera våra produkter med mycket kort leveranstid inom EU och övriga världen.
Granberg Sverige AB har dubblerat antal anställda under 2013 och har en förväntad omsättning på över 50 miljoner år 2013.

Officiell invigning av vårt nya lager sker på Schubergsvägen 20 i Falkenberg den 30 maj mellan
kl. 15:00-17:00.

För mer information kontakta:
Evelina Persson
Granberg Sverige AB
Tel + 46 (0) 346 – 124 25
e-post: evelina.persson@granberg-ab.se
www.granberg-ab.se

• handskar
  • skyddshandskar
  • engångshandskar
  • skyddsprodukter
  • falkenberg

• Falkenberg

Granberg AS är en av Skandinaviens ledande producenter av handskar till industri- och hälsosektorn samt detaljhandeln. Med ett produktsortiment på över 230 olika arbetshandskar erbjuder Granberg AS ett kostnadseffektivt och brett sortiment av handskar inom kategorierna skärskydd, kemikalieskydd, vibrationsdämpande, vatten- och köldskyddande, monteringshandskar, engångshandskar och andra specialhandskar.
Granberg är ett välkänt varumärke inom den norska olje- och gasindustrin, livsmedelsindustrin, byggsektorn, sjukvården samt matvaruhandeln.

Granbergkoncernen i tal:
Antal anställda: 42