Inbjudan till seminarium med Carl Horn af Rantzien

På måndagen delades Giraffpriset ut för första gången och priset gick till Carl Horn af Rantzien. Priset delas ut av SVN, Social Venture Network, och ges till någon som på riktigt tagit fasta på CSR i sitt företagande, som vågat "sticka ut halsen" och göra sociala frågor till en viktig del av sin verksamhet.

Som en naturlig del av detta pris anordnar SVN också ett seminarium med Carl Horn af Rantzien gällande dessa frågor.

Real Stevia: Good. Good for you. Good for the world.

Seminarium med Carl Horn af Rantzien

Går det att kombinera framgångsrikt företagande med att samtidigt göra gott för världen? Självklart, är svaret från Carl Horn av Rantzien, grundare och VD för Granular, The Real Stevia Company. Han har arbetat sedan 2003 med att få stevia godkänt i Europa, men också med att hjälpa småbönder i Paraguay att etablera kooperativ, börja odla stevia, och därmed få en ytterligare inkomstbringande gröda med högre avkastning än de alternativ som står till buds i dagsläget.

Kan stevia, ett kalorifritt naturligt sötningsmedel som ursprungligen kommer från Paraguay, bli ett av svaret på hur vi ska komma åt fetma- och diabetesepidemin i världen? Kan det samtidigt vara en väg ut ur fattigdom för småbönder i Paraguay, Kina, Colombia och Indien? Carl berättar om sina tankar kring entreprenörskap och värdeskapande i alla led.

The Real Stevia Company talar gärna om tre P: People, Planet och Profit. Hur hänger de ihop? Och hur ser vi till att vi att alla tre P blir positiva?

Tid: 11 maj 2011 klockan 15:30 - 17:30
Plats: Hälsans Hus, Fjällgatan 23B, Stockholm
Pris: 250 kr inkl eftermiddagsfika.
Anmälan: senast den 9 maj till pia@svnsweden.com

Social Venture Network Sweden info@svnsweden.com www.svnsweden.se