Nyemissionen för Granular AB (publ) har stängt och bolaget har tillförts 6,9 Mkr

Nyemissionen för Granular AB (publ) stängde den 8 mars. Emissionen tecknades till 6,9 miljoner kronor. Bolaget står inför en omfattande utveckling av verksamheten, och kapital från emissionen kommer att användas till att utveckla bolagets verksamhet i Paraguay, samt till att öka bolagets marknadsförings- och försäljningsarbete. Bolaget har ett bemyndigande från bolagstämman och kommer fortsätta att ta in kapital under våren. Det finns pågående diskussioner med flera potentiella investerare som på grund av interna skäl och omständigheter utanför bolagets kontroll ännu inte har kunnat slutföra sina processer.

• nyemmision

OM GRANULAR AB
Granular AB (publ) producerar, säljer och marknadsför steviablad och steviaextrakt till den globala livsmedelsindustrin under namnet The Real Stevia Company. Visionen är en värld med en hållbar matkultur, där människor kan äta söta produkter utan att oroa sig för sin hälsa. The Real Stevia Company har kontroll över hela leveranskedjan och samarbetar med jordbrukare i Paraguay och andra länder där steviaplantan odlas. Företaget tillhandahåller en socialt och miljömässigt hållbar produkt som bidrar till att höja odlarnas levnadsstandard och samtidigt uppfyller kvalitets- och säkerhetskrav från den Europeiska livsmedelsindustrin.