Axfood utökar med Gray’s amerikanska storsäljare

Gray’s American Stores samarbete med Axfood har vuxit sig starkare under det senaste året, nu väljer Axfood att satsa på fler populära amerikanska produkter. Ett antal artiklar under varumärkena Reese's, Charleston Chew, Tootsie Rolls och Original Gourmet Lollipops når konsumenterna runt om i landet via kedjorna Hemköp och Willys från och med september månad.

Gray’s Fakta:

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel.

Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker i Norden och Storkök, med en ständigt växande marknad med kända livsmedelsmärken från USA.

Gray's har många kända märken, bland andra: Wishbone Dressings, Hershey’s Chocolates & Syrups, Reese’s Peanut Butter Cups, klassiska läskedrycker som White Rock Sodas och Boylan’s, Mississippi Belle Mixes & Syrups, Little Becky Marshmallows, Orville Popcorn, Stubbs BBQ såser, Jack Link’s.

Axfood Fakta:

Axfood AB bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys och Hemköp. Antalet egenägda butiker uppgår till 258. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan, men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med cirka 820 handlarägda butiker.

Omsättning 38 484 miljarder Kr

Anställda 8481 st