Gray's American Stores får agenturen för Snyder's of Hanover

Gray's American Stores får agenturen för Snyder's of Hanover, som är ett av USAs största tillverkare av klassiska pretzels i olika smaker.
- Det här är väldigt roligt för oss, vi har länge försökt  få hit Snyder's produkter och tycker att det ska bli spännande att lansera dem på vår hemmamarknad, säger Håkan Eriksson Vice VD på Gray's i Sverige.

På Gray's American Stores har man länge diskuterat ett samarbete med Snyder's of Hanover. Pretzelföretaget har sedan decennier tillverkat klassiska pretzel i många varianter, av bl.a surdeg och med spännande smaksättningar. En av de viktigaste fördelarna är att alla produkterna är garanterat GMO-fria.

- Hela traditionen med Snyder's pretzels handlar om den hembakta känslan och våra kunder efterlyser sådana goda naturliga snacks utan GMO. Produkterna är dessutom i princip fettfria. Det känns vettigt att  ha just dem i vårt sortiment, säger Håkan Eriksson.

Snyder's har väntat länge med att exportera och Gray's American Stores har väntat andaktsfullt på chansen att ta in dem i sitt sortiment:

- Den lönade sig att ha tålamod, och nu har vi marknadens bästa pretzels, säger Emily Gray PR-ansvarig på Gray's som tog initiativet att kontakta Snyder's of Hanover.

- Snyder's tar salta kringlor till en helt ny nivå, de gör gourmetpretzels. Det är svårt att välja en favorit, jag har redan fastnat för ett par smaker, säger Emily Gray.

Gray's American Stores lanserar Snyder's produkter under månadsskiftet november-december 2010.

Titta på Snyder's reklamfilmer:

För mer info :

• håkan eriksson gray's american stores
  • emily gray
  • emily gray gray's american stores
  • snyder's
  • snyder's pretzels