MYCandyland i Norrköping utökar med stort Gray's American Stores sortiment

MYCandyland i Norrköping utökar med stort Gray's American Stores sortiment, totalt räknar man med att det blir över 7 kvm godis, läsk och snacks från USA.

- Vi kommer att satsa på Shop in Shop lösningar, där Gray's amerikanska sortiment är först ut, säger Kenneth Ljungqvist, delägare av MYCandyland.

MyCandyland öppnade i slutet av nov-2009 med 1 000 kvm godis, snacks, läsk och en skinande blank nötavdelning som håller nötsortimentet konstant på 32 grader. Nötdisken sköts av specialutbildad personal som manuellt hjälper alla kunder att finns sina favoriter. Här kan man välja mellan 40-60 olika smaksättningar på nötter, bl.a., megastora casewnötter med smak av ost eller bbqsmak.

MYCandyland satsar nu på att bredda sortimentet ytterligare med bland annat Gray's sortiment.

Håkan Eriksson Vice VD på Gray's American Stores tror att många kommer att följa i MyCandylands fotspår:

- Vi ser ju redan att hela koncept med amerikanska avdelningar går väldigt bra, kunderna känner igen produkterna och plockar fler produkter åt gången när de ser hela sortimentet framför sig. Det här är bara början på något väldigt spännande och smart, både för kunderna och butiksägarna.

kenneth@mycandyland.se

www.mycandyland.se