Nya flingor från Gray's American Stores- Envirokidz!

EnviroKidz flingor från Nature’s Path i USA lanseras nu av Gray’s American Stores i Norden. Flingorna är ekologiska, glutenfria, utan tillsatser och har lägre sockerhalt än barnflingorna från konkurrenterna.

EnviroKidz flingor har funnits i många år och man har sett dem i många hälsokostbutiker i Norden. Men det är inte förrän nu Nature’s Path känt att det var läge att satsa fullt ut på en större marknad, och då kontaktade de Gray’s som de anser kunna nå flest konsumenter och sprida märkets budskap. Totalt lanseras 3 smaker – Gorilla Munch/Corn Puffs, Panda Puffs/Peanut Butter Puffs och Koala Crisp/Chocolate. Samtliga flingor är ekologiska, gluten- och vetefria, har låg sodium och fetthalt och är sötade med rörsocker.

Flingorna finns redan nu på CityGross i Sverige och Kesko i Finland och kostar ca 40 kr i handeln. Intresset för dem är stort och man hoppas se dem i många välsorterade butiker under sena våren.

EnviroKidz har det första certifierade ekologiska spannmålet för barn. Deras tanke är att kunna erbjuda smakrika nyttiga flingor till barn, som hela familjen kommer att gilla. Ekologiska produkter från Nature’s Path är renare, nyttigare och har ständigt nyheter bland produkterna så kunderna kan hitta nya favoriter att älska. Deras främsta mål kan summeras med budskapet- ”Bra för jorden. Bra för Kidzen också”.

Ytterligare något som gör flingorna unika är att 1% av försäljningen doneras för att stötta naturvårdsavtal och utbildningsprogram. Man kan följa många av deras enastående satsningar bl.a. för att rädda utrotningshotade djur och för att engagera barn i olika miljöprojekt, på deras Facebook sida.

Produktinfo:

Envirokidz Gorilla Munch 12x283 g

Envirokidz Koala Crisp 12x325 g

Envirokidz Panda Puffs 12x300 g

www.naturespath.com

ulf@grays.se

joakim@grays.se

• envirokidz in sweden
  • envirokidz & gray's
  • envirokidz flingor i sverige