Gray's American Stores jobbar med nya Pannkaksladan i Höganäs

Gray's American Stores jobbar med nya Pannkaksladan i Höganäs , där man satsar på en meny med amerikanska pannkakor och lönnsirap men kommer även att spinna vidare på ett helhetskoncept med amerikanska tillbehör av flera slag.

Bengt Ekblom på Pannkaksladan ser fram att utveckla sitt koncept:
- I första hand gäller ju pannkakor av alla slag, men vi kommer att erbjuda kunderna ett flertal produkter från Gray's i vår shop som de kan ta med hem också.

Pannkaksladan öppnar undet majmånad och satsar på ett helamerikanskt westernkoncept med livemusik, mat och events för vuxna såväl som för barn. Gray's tycker det är kul att synas i ett nischat sammanhang,och ser trenden med amerikanska pannkakor och brunch växa allt större: Håkan Eriksson, Vice VD på Gray's har märkt av detta:

- Vi ser hur folk gärna umgås över en lättsam måltid som brunch som inte kräver alltför exklusiva råvaror eller omständig matlagning för att uppnå en mysig och trivsam måltid med vännerna, något som är ett extra plus om barnen är med.  Amerikanska umgängesvanor är ofta lite mer avslappnade, och den trenden har helt klart kommit för att stanna här i Norden.

Bengt tycker att man kan utveckla konceptet med brunch och pannkakor långt:

- Våra kunder ska erbjudas variation så att de kommer tillbaka ofta. Jag tror att man kan spinna på detta koncept på många olika sätt, det behöver inte bli enformigt alls.

Pannkakshuset erbjuder en rad olika matalternativ, events, barnkalas och öppen musikscen.

www.pannkaksladan.se

mums@pannkaksladan.se

• amerikanska pannkakor
  • mississippi belle pancake syrup