​Gray’s American Stores levererar till Thomas Cook

Gray’s American Stores levererar till Thomas Cook Airlines och når därmed en ny kundkrets-charterpassagerare i hela norra Europa. Thomas Cook Airlines valde att ta in Gray’s populära drinkmixar Mr & Mrs T och konfektyrklassikern Reese’s Peanut Butter Cups. De europeiska flygrutternas utbud av internationella drycker och snacks har blivit allt vassare och inköparna är lyhörda på efterfrågan av amerikanska storsäljare:

– Vi ser att resenärerna förväntar sig ett bredare sortiment, därför är Gray’s ett bra komplement till flygbolagens basutbud, säger Håkan Eriksson, Affärsutvecklare på Gray’s American Stores.

De europeiska charterkunderna har allt högre förväntningar på variationen i det som erbjuds på charterflygen, det hör nu till vardagen att man ska kunna beställa en god Bloody Mary eller en Margarita och det har Thomas Cook tagit till sig. Genom att köpa in Mr & Mrs T från Gray’s kan de erbjuda sina kunder klassiska cocktails av toppkvalité. Reese’s Peanut Butter Cups som blivit en storsäljare i hela Europa, blev också en självklarhet för flygbolaget:

– Alla som någonsin varit i USA eller Storbritannien känner till Reese’s, det är en retroprodukt som nått ut till generationer av chokladälskare. Mr & Mrs T ger perfekta drinkar och har funnits på alla stora flygbolag sedan decennier, så Thomas Cook såg möjligheten att uppdatera utbudet, berättar Håkan Eriksson på Gray’s.

På Gray’s American Stores känns samarbetet särskilt spännande eftersom Thomas Cook Airlines redan idag har mat ombord som smakar fantastiskt. De väljer enbart ledande leverantörer som kan erbjuda det lilla extra, och Gray’s känner att de kan bidra med just detta. Eftersom tanken är att gästerna ska kunna lyxa till det med ett urval av världens bästa snacks och drycker, får företaget nu en given plats i gott sällskap.

Samarbetet påbörjades under sensommaren och gäller nu alla resor från Skandinavien.

För mer info, få till:

maila:

• grays
  • s jobbar med thomas cook,amerikanska snacks,amerikanskt godis,amerikansk läsk,amerikansk mat,reese
  • mr & mrs t