Gray´s American Stores syns på Nytorgets Urban Deli

Nytorgets hetaste nya mötesplats Nytorgets Urban Deli ska nu ta in delar av Gray´s American Stores sortiment, något som Gray´s ser som ett spännande sätt att profilera sig gentemot trendkänsliga kunder.

- Vi ser Urban Deli som en smart plattform för oss, där vi kan testa nya innovativa produkter på en målgrupp som är nyfiken och trendkänslig, säger Jonas Jacoel, Key Account på Gray´s American Stores.

Gray´s American Stores jobbar ständigt med att hitta nya sätt att testa heta produkter på specifika målgrupper- senast i samarbetet med Discshop kunde man konstatera att det fanns en produktgrupp som gått särskilt bra hos deras kunder. Nu när Urban Deli öppnat vid Nytorget i Stockholm, passar Gray´s på att välja ut ett sortiment som kan passa Urbans kunder med förhoppningen att utöka med fler produkter med tiden.

- Vi tror att Urban Delis kunder är världsvana och trendkänsliga, därför kan man sälja en hel del typiska New York-influerade livsmedel här som läsk, godis, snacks och såser. Kunderna känner igen Gray´s produkter från kända filmer och aktuella TV-serier, och från de storstäder de varit i, säger Jonas.

Tanken med Urban Deli är att man ska äta och shoppa i samma lokal. Nytorget får en hel del tillströmning av att ha en ny aktör på hörnan - Nytorget är redan poppis men är nu glödhett med Urban Delis närvaro.

- Vi kommer att ha flera events på Urban Deli, där vi bjuder på nya produkter och det ska bli spännande att höra vad folk tycker om våra spännande satsningar, säger Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s.

Urban Deli kommer att ha Gray´s produkter på sina hyllor inom två veckor och events kommer att äga rum under kommande halvåret.

www.foodhappy.blogg.se

eller maila: