Gray's American Stores tar hem agenturen för Burt's Hand Fried Potato Chips

Gray's American Stores har fått agenturen för en riktig uppstickare bland kvalitétsnackens, Burt's Hand Fried Potato Chips. Företaget som har sin tillverkning i Devon, kan erbjuda den Skandinaviska marknaden över 17 spännande smaker. De tar upp konkurrensen med äldre märken av liknande snacks som raskt tappat försäljning i flera av de 19 länder där Burt's satsat på intensiv marknadsföringskampanjer och nått ut till en stor procent av konsumenterna.

Barney Mauleverer, exportansvarig för Burt's, berättar:

- Vi lyckades slå ut konkurrenten i Holland genom en kampanj där vi nådde ut till 1,2 miljoner konsumenter som fick varsin påse Burt's i en presentkorg. Vi tror stenhårt på den här typen av kampanjer och kommer att jobba på ett liknanden sätt nu när Burt's lanseras i Skandinavien.

Håkan Eriksson, Vice VD på Gray's American Stores känner att Burt's är ett märke som företaget kommer att lyckas stort med:

- Vi har länge sökt efter nya snacks till vårt sortiment och Burt's är ett fantastiskt företag med gedigen historia och människorna bakom produkten jobbar stenhårt för att ligga steget före inom kvalitétschips. De finns redan i 19 länder, från Manchester till Mumbai, så det är verkligen spännande att få lansera en produkt som har så stark identitet och målmedvetenhet. Vi vet att konsumenterna på vår marknad bara behöver smaka på Burt's Hand Fried Potato Chips för att vilja köpa dem igen.

Barney håller med:

- Vi har satsat hårt på att bjuda konsumenter generöst i butikerna för att nå ut ordentligt och vi har verkligen lyckats få dem att köpa produkten på en gång. Så mycket gillar folk Burt's.

I England ser man Burts överallt - från Starbuck's till Sainsbury's och Harvey Nichols. Påsarna finns i i storlekarna 40 gr och 150 gr för konsument och även småpåsar för storkök avsett för bl.a barer, flygbolag och tåg.

Håkan Eriksson ser med spänning på satsningen:

- Det dröjer inte länge tills man ser Burt's i butiker och caféer i hela landet. Vårt säljteam tycker produkten är enormt spännande att sälj in, ett starkt argument är just succéen i alla länder bl.a Holland, Malaysia och deras egen hemmamarknad, Engtland. Burt's har en sann entreprenörsanda som vi kan relatera till dessutom.

Burt's Hand Fried Potato Chips lanseras i Sverige under hösten 2009. För mer info få gärna till:

www.burtschips.com

www.foodhappy.blogg.se

Har du frågor om Burt's lansering i Skandinavien:

• burts hand fried potato chips