Gray´s American Stores tipsar om fina butiker i Butikstoppen

Tina Holstad/ Ica Maxi Haninge

Gray´s American Stores tipsar om fina butiker med höga ambitioner i Butikstoppen i bloggen Foodhappy. Tanken är att skildra alla fantastiska butiker som lägger mycket möda på att göra sina butiker till inspirationsladdade upplevelser. Nöjda konsumenter hjälper till att rösta fram favoriterna varje månad så att handlarna får feedback, och Gray´s egna säljare är delaktiga i att lyfta fram butiker som ger det lilla extra till sina kunder.

Jonas Jacoel, Key Account Manager på Gray´s American Stores berättar:

- Vi ser så många duktiga handlare med stora visioner och enorm hängivenhet . Konsumenterna uppskattar butiker som gör matshoppingen till mer än en nödvändig vardagssyssla. Dessa butiker skapar oaser där man får idéer, lösningar och lust att laga spännande mat.

Butikerna som kvalar in finns spridda över hela landet och ligger inte nödvändigtvis nära storstäderna:

- Gemensamma nämnare för dem alla är: Genomgående hög kvalité, fantastiskt sortiment, läcker butiksmiljö och kunnig personal, säger Jonas. Det finns så många riktigt fina butiker i Sverige som förtjänar att nämnas, att det blir nya topplistor regelbundet. Det här är vårt sätt att uppmärksamma matbranschens nya våg av spännande mat till konsumenterna i butiker som ger mersmak.

Emily Gray, PR-ansvarig på Gray´s skriver Foodhappy, och tycker att det är roligt att kartlägga bra matbutiker som följer trenderna:

- Eftersom vi jobbar, pratar och tänker mat dygnet runt så det är naturligt för oss att kommunicera allt spännande vi ser ute hos våra egna handlare. De förtjänar att bli omskrivna när de är nyskapande och konstnärliga i en miljö som kräver ständig förändring.

Butikstoppen lyfter fram butikerna som vågar satsa:

- Det är viktigt att få veta när man gör ett bra jobb, och när så många matbutiker gör en fantastisk insats känns det klockrent att ge dem beröm. Uppmuntran och entusiasm smittar av sig,och nöjda konsumenter hjälper oss att rösta fram favoriterna varje månad så handlarna får feedback, säger Emily.

För mer information gå till:

www.foodhappy.blogg.se