Gray's American Stores lanserar Grace Coconut Oil

Gray's American Stores har lanserat Grace Coconut Oil på den Nordiska marknaden. Produkten har funnits i dagligvaruhandeln i drygt 2 månader, och har många användningsområden.

Håkan Eriksson, KAM på Gray´s ser redan nu att produkten lyckats bra:

- Grace Coconut Oils försäljning går väldigt bra, det beror på att kunderna fattat produktens många fördelar. Kokosolja har blivit vardagsprodukt eftersom konsumenterna ser att den är användbar i bakverk, matlagning och som hälsoprodukt.

Kokosolja är redan känd som alternativ i veganmat och bakverk, men kunderna ser inga begränsningar med den hälsosamma oljan som är känd för att göra bröd och tårtor saftigare och ge en härlig smaksättning i grytor och såser. Kokosolja används också som hälsoprodukt för allt från hudvård och hårvård till förbättrad matsmältning och som tillskott. Produktens allsidighet har gjort den till ett nyttigare val i många svenska hushåll.

- Det är inte ofta man ser en produkt som är så mångsidig, och vi ser att konsumenter från flera olika målgrupper köper den. Kokosolja har verkligen fått fotfäste på den Nordiska marknaden, berättar Håkan Eriksson.

Emily Gray på Gray's är ett stort fan av kokosolja:

- Det bästa med Grace Coconut Oil är den milda smaken och att produkten fyller så många funktioner. Vi har testat den med vårt sortiment mixar från Betty Crocker, och resultatet blir en saftigare mer hållbar kaka. I matlagning är kokosolja superb - såserna får en krämigare konsistens och smakerna ”gifter sig” bättre när kokosolja finns med. De matbloggare vi samarbetar med älskar den, och som hälsokostprodukt finns ingen mer heltäckande olja helt enkelt.

Om Grace Coconut Oil: Grace Coconut Oil innehåller nyttiga MCT- fettsyror ( medellånga mättade fettsyror) som snabbare absorberas och förbränns av kroppen, vilket resulterar i en mycket snabbare omvandling till bränsle. Kokosolja är helt enkelt ett bra val för alla som är i behov av mer energi i vardagen. Fler områden där kokosolja blivit populärt är i smoothies där den ger bättre konsistens och ger snabb energi, och den stora trenden med BulletProof Coffee där man mixar kokosolja och smör med kaffe för en energikick som varar i flera timmar.

Grace Coconut Oil finns på bl.a. COOP, Hemköp, ICA och väntas nå ut till fler välsorterade butiker i Sverige under de kommande veckorna.

daniel.gartell@grays.se

jonas@grays.

• kokosolja
  • grace coconut oil

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel. Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker och storkök i Norden med ett ständigt växande sortiment av kända märken från USA.

Gray's marknadsför bland annat:

Hershey´s Chocolates & Syrups, Reese´s Peanut Butter Cups, Betty Crocker, Original Gourmet Lollipops, Arizona Ice Teas, klassiska läskedrycker som White Rock Sodas och Boylan’s, Grace Foods, Mississippi Belle Mixes, Syrups & Marshmallows, Orville Popcorn och Wild West Beef Jerky.

Gray's sortiment finns hos bland andra :

Sverige: ICA, COOP, City Gross, Hemköp,Willy:s, Rusta, Discshop,Webhallen, Hemmakväll, Mathem

Norge: Deli De Luca,Yummy

Finland: Verkkokauppa, Discshop, Kesko, Lidl, Stockmann, SOK