Gray's American Stores utökar samarbetet med Hershey's

Gray's American Stores utökar samarbetet med Hershey's och får möjlighet att erbjuda den svenska marknaden många spännande nyheter under det kommande året. Företaget har som mål att lansera flera av Hershey's storsäljare för att möta den stora efterfrågan på det klassiska konfektyrmärket.

- Försäljningen av Hershey's ökar i ett stadigt tempo, allt fler butiker väljer att satsa på märket. Med det utökade samarbetet hoppas vi kunna erbjuda ett ständigt flöde av nyheter i framtiden,säger Jonas Jacoel, KAM på Gray's American Stores.

Idag är det inte alls ovanligt att hitta amerikanska bästsäljare från Gray's i livsmedelshyllorna, och nu ser företaget att butiker till och med bygger hela sektioner med Hershey's för att möta efterfrågan på de amerikanska godsakerna. Gray's märker att Hershey´s har samma tyngd som märkena Starbuck´s och Coca Cola:

- I USA är Hershey´s störst i sin bransch, märket är synonymt med god choklad för amerikaner. Historiken är gedigen och jag tror att folk gillar att få i sig en tugga godis med en riktigt bra story bakom. Här hemma märks det ju att Hershey's blivit en del av många svenskars vardag, säger Jonas på Gray's.

Gray´s American Stores har idag flera stora amerikanska livmedelsmärken i sitt sortiment - bl.a. Arizona Beverages, Betty Crocker, Stubb's och Original Gourmet Lollipops - alla med hög kvalité och intressant bakgrund. Det är tydligt att trygga märken säljer i tider då folk blivit mer trendmedvetna och kräsna.

Det utökade samarbetet påbörjades under sensommaren och Gray's American Stores planerar lanseringar av nya Hershey's produkter under årsskiftet 2016-2017.

• reeses in sweden
  • hersheys in sweden
  • amerikanskt godis
  • reeses
  • hersheys

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel. Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker och storkök i Norden med ett ständigt växande sortiment av kända märken från USA.

Gray's marknadsför bland annat:

Hershey´s Chocolates & Syrups, Reese´s Peanut Butter Cups, Betty Crocker, Original Gourmet Lollipops, Arizona Ice Teas, klassiska läskedrycker som White Rock Sodas och Boylan’s, Mississippi Belle Mixes, Syrups & Marshmallows, Orville Popcorn och Wild West Beef Jerky.

Gray's sortiment finns hos bland andra :

Sverige: ICA, COOP, City Gross, Hemköp,Willy:s, Rusta, Discshop,Webhallen, Hemmakväll, Mathem

Norge: Deli De Luca,Yummy

Finland: Verkkokauppa, Discshop, Kesko, Lidl, Stockmann, SOK