Nya Arizona Green Tea Low Calorie -bara 20 cal per flaska!

Gray's American Stores lanserar den nya lågkaloridrycken från Arizona Beverages i de två fräscha smakerna Citrus och Honey. Båda är gjorda på grönt te och innehåller bara 20 kalorier per 500 ml flaska.

-Det här är vårens fräschaste nyhet, nu man kan släcka törsten utan att behöva tänka på onödiga kalorier, säger Håkan Eriksson KAM på Gray's American Stores.

Nya Arizona Green Tea på 500 ml finns nu i två smaker- Citrus och Honey. Drycken är smaksatt med sukralos, ginsengarom och andra naturliga aromämnen. Priset till konsument är på 20-22 kr.

Trenden med isteer i olika smaker tog Sverige med storm för omkring 20 år sedan, konsumenterna älskade den - och resten är historia. Gray's har haft nöjet att sälja in Arizona på den svenska marknaden under 10 års tid och hittat en enorm målgrupp som gillar fräsch isté i coola förpackningar. Arizona Ice Tea är nu det självklara valet för kunder som älskar nya trendiga drycker.

- Företaget  Arizona Beverages är USAs största tillverkare av iste och dryckerna har blivit kultförklarade i hela Norden. Både innehållet och förpackningen är viktiga för fansen. Vi vet att många följer märket troget i sociala medier också. Det finns fans som lägger upp bilder i olika forum på hur de återanvänder flaskan för olika ändamål. Så mycket älskar de produkten, berättar Emily Gray, PR-ansvarig på Gray's.

Arizona Green Tea Low Calorie smaksatt med honung

Arizona Green Tea Low Calorie smaksatt med citron och lime

Efterfrågan på nya drycker i Sverige växer stadigt, och Gray's fortsätter att lansera nyheter kommande året. Företaget ser att Arizonas nya Green Tea Low Calorie är ett efterlängtat komplement till deras storsäljande isteer.

Gray's har sedan tidigare Arizonas sortiment i smakerna:

Green Tea, Ice Tea Lemonade, Ice Tea Peach, Pomengranate, Blueberry,

Strawberry, Mucho Mango, Fruit Punch och Watermelon.

Gray's börjar att leverera Arizona Green Tea Low Calorie under vecka 9.

Är du handlare eller journalist och vill ha prover på Arizonas drycker? Maila emily@grays.se

anders.hoglund@grays.se

• arizona green tea low cal
  • arizona sverige
  • arizona sweden
  • arizona på gray's
  • naturliga läskedrycker
  • amerikanska drycker

Gray’s American Stores har sedan 1993 byggt upp sin grossistverksamhet som förser den skandinaviska marknaden med klassiska amerikanska livsmedel. Idag är Gray’s American Stores ledande i området och förser över 1000 butiker och storkök i Norden med ett ständigt växande sortiment av kända märken från USA.

Gray's marknadsför bland annat:

Hershey´s Chocolates & Syrups, Reese´s Peanut Butter Cups, Betty Crocker, Original Gourmet Lollipops, Arizona Ice Teas, klassiska läskedrycker som White Rock Sodas och Boylan’s, Mississippi Belle Mixes, Syrups & Marshmallows, Orville Popcorn, Wild West Beef Jerky, Jolt Cola och Blue Diamond Almonds.

Gray's sortiment finns hos bland andra :

Sverige: ICA, COOP, City Gross, Hemköp,Willy:s, Rusta, Discshop,Webhallen, Hemmakväll, Mathem

Norge: Deli De Luca,Yummy

Finland: Verkkokauppa, Discshop, Kesko, Lidl, Stockmann, SOK