Nya läskedrycker från Gray's American stores

Nya läskedrycker från Gray's American stores finns ute i butik nu. Cherry Coke Zero och Vanilla Coke Zero är nya versioner av de populära dryckerna som blivit storsäljare i Sverige och Mountain Dew White Out är en ny version av den klassiska läsken, nu helt utan färgämnen.
- Efterfrågan på nya versioner av våra läskedrycker är stor, och vi kommer att fortsätta lansera nyheter under hösten för att möta önskemål från våra kunder, säger Jonas Jacoel, Försäljningschef på Gray's i Sverige.

Läskedryckstrenderna i Norden handlar mycket om renare drycker utan onödigt socker och färgämne. Därför har kultsmakerna Vanilla Coke och Cherry Coke följts upp av Zero-versioner och Mountain Dew har en ny dryck helt utan färgämnen.

- Det kommer nya produkter hela tiden, och vi är snabba att plocka in nyheter i vårt sortiment som kan tillgodose konsumenternas krav på versioner av deras favoritprodukter i nya smaker med nyttigare innehåll. Trendiga smaker som Cherry och Vanilla säljer alltid otroligt bra, vi tror att Zero-versioner kommer att bli en storsäljare, säger Jonas Jacoel.

Populära märken som Gray's American Stores importerar syns mycket i media, Mountain Dew som blivit stort i Norden är huvudsponsorer av Dew Tour Skateboard och BMX-tävlingarna, som fått enorm exponering på sportkanaler som Eurosport. Modebloggare användar bl.a Cherry Coke som utgångspunkt för sina reportage och Vanilla Coke har fått ett stort kultfölje i Sverige.

- Vi bevakar mycket av det som händer inom sport, mode och musik när vi tittar på nya produkter. Den gratisexponering som våra märken får är rätt exceptionell, säger Jonas Jacoel.

De nya läskedryckerna finns redan ute på Citygross och många ICA-butiker runt om i landet,och även på Discshop.

www.discshop.se

• cherry coke
  • cherry coke zero
  • vanilla coke