Nytt hos Gray’s American Stores- Klassikern Tootsie Rolls!

Nu kommer en efterlängtad chokladkola att synas i butiker över hela Norden. Tootsie Rolls lanseras av Gray's i flera olika storlekar:

– Företaget Tootsie Roll Industries har en fantastisk historia och så många roliga spännande produkter som vi ser fram emot att jobba med, säger Håkan Eriksson på Gray's.

Tooties Rolls, en chokladkola i gammaldags stil, har funnits sedan 1896. Företaget tillverkar många olika varianter av kända kolor och klubbor som också syns dagligen i tv-serie och filmer. Idag finns Tootsie Rolls olika produkter i över 20 länder runt om i världen.  Deras sortiment rymmer även olika kolor i ett tiotal fruktsmaker som ständigt utökas med nya uppstickare. Bland fruktsmakerna ser man trendiga nyheter som Pink Lemonade, Rootbeer och Cranberry. En klassiker som följer sin tid!

- I USA är Tootsie Rolls förknippade med barndomsminnen och många vuxna ser Tootsie Rolls som ett självklart köp i butik, delis och coffeeshops. Sortimentet är dessutom enormt och vi tycker det är kul att kunna ta oss an så många olika versioner och smaker, säger Håkan Eriksson.

Just nu lanseras Tootsie Rolls chokladkola i två storlekar samtidigt som man släpper en helt ny klubba från företaget- Sugar Daddy – en stor kolaklubba på hela 48 gram. Sedan tidigare har Gray’s Sugar Babies på påse och Junior Mints från Tootsie Roll Industries och man kommer även komplettera Charleston Chew med en ny smak - Vanilla.

Man går en spännande framtid till mötes i samarbetet med Tootsie Roll Industries- kolor, klubbor och massor med nyheter i olika smaker under det kommande året.

• tootsie rolls i sverige
  • tootsie rolls in sweden