Svensk hårprodukt kan revolutionera hårvärlden

I veckan presenteras en svensk revolutionerande produkt som räddar hårkvalitén vid färgning, blondering och permanent. Efter flera års forskning har ett team svenska kemister skapat ett system som stärker och skyddar håret vid salongsbehandlingar.

Nio av tio kvinnor i Sverige färgar håret. Ett vanligt dilemma är att processen skadar och sliter på håret. Grazette of Sweden har som resten av branschen länge sett problemet och har nu tagit fram en produkt som kan förändra marknaden.

– Vi är stolta över att som ensam distributör lansera den här revolutionerande produkten på marknaden, säger Linda Beronius, marknadschef på Grazette of Sweden.

Vad kommer detta innebära för branschen?
Drömmen om att göra kemiska behandlingar skonsammare har alltid funnits inom branschen och nu finns plötsligt lösningen för detta. Eftersom kunder vill fortsätta färga och blondera sina hår, men samtidigt upplever en försämring av hårkvalitén behövs en produkt som skyddar och stärker håret samtidigt som behandlingen genomförs.

Vad mer skiljer produkten från de andra på marknaden?
Resultatet är oöverträffat i fråga om glans, känsla och kondition. För oss på Grazette har det varit mycket viktigt med en användarvänlig produkt, som inte komplicerar frisörens arbete. Vi har dessutom valt att tillsätta värmeskydd som förbättrar hårets kvalitet vid användning av fön och stylingverktyg efter behandlingen.

Hur fungerar produkten?
Produkten är en teknologisk sammansättning som adderas i färgmassan, blondering, permanent eller enskilt i håret. Produkten skapar nya bindningar, elasticitet, glans och tillför välgörande näringsämnen.

• Göteborg

Grazette of Sweden erbjuder svensktillverkade produkter inom hårvård och styling med hög kvalitet och stor variation. Vi älskar hår!