Brands for Fans tar plats i Great Brands portfölj i nytt samarbete

Great Brands utvecklar sin ölportfölj med nya, spännande produkter tillsammans med Brands For Fans. Från och med den 1:a april finns produkter som Motörheads Bastards Lager och Motörhead Röad Crew American Pale Ale på plats i Great Brands sortiment. Självklart kommer även Brands For Fans spritportfölj finnas med i utbudet till restauranger och barer.

Brands For Fans startades 2012 med visionen om att via livsstilsprodukter stärka bandet mellan artister och deras fans. Idag är Brands For Fans ledande inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med och av artister. Genom ett nära samarbete med artisterna och en genomtänkt, kreativ kommunikation runt släppen bygger de starka varumärken som fångat såväl rockpublik som dryckesintresserade. Tillsammans med artister som Ghost, HammerFall, In Flames, Jonas Åkerlund, Motörhead, Mustasch, Plura, Scorpions, Slayer och Sweden Rock Festival lanserar de kvalitetsprodukter med smak och trovärdighet i fokus.

-Det kommer bli en rolig resa att få arbeta med de fantastiska spritprodukter som Brands For Fans producerar. Det finns inget företag som så precist lyckas pricka in sin målgrupp och har dedikerade fans snarare än kunder. Deras portfölj blir ett perfekt komplement till våra utländska och svenska befintliga varumärken säger Jörgen Hasselqvist, Great Brands.

-Vi är oerhört glada och stolta över att starta ett samarbete med Great Brands. Självklart ur ett företagsperspektiv då det finns så många möjligheter och synergieffekter, och vi vet att det finns en stor efterfrågan på våra produkter på horecamarknaden. Sen även på det personliga planet för att vi älskar Jugge och hans gäng och har alltid skitkul ihop. Vårt sökande efter en proffsig samarbetspartner med massor av passion och glimten i ögat är över; teamet på Great Brands tickar i alla boxar! säger Yvonne Wener på Brands For Fans.

Samarbetet mellan Brands For Fans och Great Brands gäller från den 1:a april och med detta samarbete stärks även Great Brands spritportfölj.

• Livsstil

Great Brands AB etablerades som företag 2008 efter att ha importerat craft beer till den egna baren under ett antal år. Sedan dess har vi strävat efter att förse Sverige och Skandinavien med kvalitetsöl och är idag en av Sveriges ledande importörer och återförsäljare av craft beer.

Vi är mycket stolta över att arbeta med några av världens främsta bryggerier från bland annat USA och Storbritannien. Du hittar våra produkter i Systembolaget (Sverige), Vinmonopolet (Norge), Alko (Finland) samt i välsorterade barer och restauranger i Sverige

Jörgen Hasselqvist