Great Earth inleder samarbete med leverantör i Norge

Great Earth Scandinavia AB har inlett ett samarbete med Arctic Source1 gällande den norska marknaden. Samarbetet ger ArcticSource1 exklusiv rätt att sälja Great Earth’s produkter inom kosttillskott, sporttillskott och ekologisk mat i Norge.

Great Earth ́s produkter har funnits på den svenska marknaden i över 25 år och säljs med framgång i hälsokostbutiker runtom i Sverige. Verksamheten växer och nu utvecklar Great Earth sin försäljning genom att inleda ett samarbete med norska Arctic Source1. Arctic Source1 som sedan många år tillbaka är verksamma som råvaruleverantör av fiskoljeprodukter på en global marknad åtar sig nu även den exklusiva distributörsrollen för Great Earth ́s produkter i Norge.

- Vi glädjer oss mycket över det nya samarbetet och ser med tillförsikt på den nya marknaden. Vi är övertygade om att Arctic Source1 är rätt företag för att nå den norska hälsoorinterade kunden, säger Anders Lindqvist, VD för Great Earth.

- Det är en glädje och en utmaning att etablera Great Earth i Norge. De är kända som ett ledande varumärke i svenska hälsokostbutiker. Vi ska ta oss lite tid att göra detta riktigt och med de rätta produkterna så att marknaden förstår varför Great Earth är ett ledande varumärke, säger Jan Haakonsen, daglig ledare i ArcticSource1.

Om Great Earth

Great Earth etablerades 1971 i USA då två amerikanska läkare med näringsbakgrund gick samman med ambitionen att hjälpa människor till en bättre hälsa baserad på naturliga ingredienser istället för mediciner. Great Earth’s produkter togs till Sverige 1987 av Anders Lindqvist som då startade Great Earth Scandinavia, här har det blivit ett etablerat varumärke inom hälsokost som har representerat ett engagemang för kvalité i över 25 år.

Om Arctic Source1

Arctic Source 1 AS grundades av Jan Haakonsen med ambitionen att marknadsföra marina ingredienser från Skandinavien till USA. Företaget har sedan dess expanderat och har idag försäljning i Europa, Sydamerika och Asien. Produkterna inkluderar en naturlig kvalitetsportfölj med Omega-3 produkter, aminosyror och andra näringsprodukter från havet.

För mer information, kontakta:

Great Earth Rebecca Hedström tel + 46 266 11 980

ArcticSource1 Jan Haakonsen tel + 47 483 06 667

• Friskvård

• livsstil
  • arctic source 1

Great Earth Scandinavia AB representerar ett engagemang för kvalité i över 25 år. Vi utvecklar och tillverkar uppskattade kosttillskott och specialprodukter. Vi har i dag ett brett sortiment genom våra tre varumärken:

• Great Earth Vitamins ®
• Orka ®