Greatness PR nyhetsbrev: Gränsöverskridande inom näringsliv, kultur, politik och akademi.

Hej!

Det här är ett brev från Greatness PR. Här kommer lite kärlek från oss.

PÅ GÅNG –

Ny medarbetare: Ann-Sofie Olsson. I och med rekryteringen av Ann-Sofie Olsson förstärker vi vårt erbjudande kring rådgivning i frågor som rör hållbarhet, etiska riktlinjer, ägarstyrning och intressentanalys riktad till styrelser, företagsledningar och exekutiva funktioner inom företag och organisationer. Ann-Sofie Olsson kommer senast från en tjänst som VD för Playscan AB, dessförinnan som informationsdirektör samt ansvarig för CSR och Public Affairs på Svenska Spel.

Under vårterminen har vi också nöjet att ha Felicia Rofors som praktikant på Greatness PR. Felicia Rofors gör praktik hos oss som en del av sin utbildning till konceptsäljare på Affärshögskolan.

Studio Samtid – En timme i vår tid. Nästa datum för vår samtalsserie Studio Samtid är satt. Markera den 26/3 i kalendern och håll koll på hemsidan Studio Samtid. Vi håller till på Lobbyn i Hotellet, på Linnégatan 18 i Stockholm.

Politikerveckan i Almedalen. Det är hög tid att sätta programmet för din Almedalsvecka 2013. Vi arbetar aktivt med strategiska och operativa insatser kring en av Sveriges viktigaste opinionsarenor och ser fram emot att träffa många av er där.

Fortsatt förtroende från Polarbröd. Under 2013 fördjupar vi vårt samarbete med brödföretaget Polarbröd. Familjeföretaget, som drivs av femte generationens bagarbarn, har funnits i 133 år och vill verka i 133 år till. Det måste ske på ett hållbart sätt för människan, ekonomin och planeten. Vi ser fram emot att vara en del av Polarbröds angelägna arbete för uthållig livsmedelsförsörjning.

Vi expanderar! Vi rekryterar och söker medarbetare med stjärna i kanten. Vi söker en erfaren projektledare. Vi välkomnar också ansökningar till praktikplats för höstterminen 2013. Skicka gärna tips!

GREATNESS PR SPANAR –

DN Debatt: Vad säger dagens trender i politiken om valet 2014? Förra veckan publicerade DN Debatt en debattartikel skriven av Arne Modig, opinionsanalytiker knuten till Greatness PR bland andra. En färsk opinionsundersökning tyder på att valet 2014 kommer att leda till en omritning av det parlamentariska landskapet där SD står stärkt och där MP kan bli en avgörande aktör. Hela 43 procent av väljare tror att MP kommer att ingå i en regering efter valet 2014.

Vad innebär bullerfrågan? Regeringen har nu fattat ett beslut om formerna för bullerutredningen. Inför utredningen hjälper Fredrik Lindén, research och analys på Greatness PR, oss att förstå vilka myndigheter som är inblandade i bullerfrågan och vilka konsekvenser det nuvarande regelverket kan ha för byggandet av bostäder.

Great Talk™ – ett redskap för dialog. Vi törstar alltmer efter fördjupning och dialog, i jämförelse med debatt, polemik och kortfattade, omedelbara budskap. Greatness PR har nu utvecklat metoden Great Talk™ – ett redskap för dialog. Metoden är ett alternativ till panelsamtal och seminarier som tar tillvara den expertis som alla deltagare i rummet sitter på för att lösa en konkret utmaning. Vi berättar gärna mer – hör av dig!Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, opinionsbildare och andra nyckelaktörer.

HEJ KUND! –

Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, opinionsbildare och andra nyckelaktörer. En av dessa är Polarbröd. Här svarar Carina Zolland, informationschef på Polarbröd, på tre korta frågor.

Polarbröd har bakat bröd i 133 år och vill verka i 133 år till, hur ska ni göra det och vad är viktigt på vägen?

För oss är det viktigt att skapa möjligheter att äta gott och sunt nu och i generationer. Vi ska göra det vi kan för att bidra till en uthållig livsmedelsförsörjning som tar hänsyn till vår planet, vårt företag och våra medarbetare.

På Polarbröd pratar ni ofta om utstickare – vad är egentligen en utstickare?

En utstickare är en person som vågar gå sin egen väg, är nytänkande och uthållig, visar hänsyn och handlingskraft.

Vad ser du fram emot i Almedalen i år?

Jag ser fram emot samtalen med kloka människor som brinner för att hitta framtida lösningar och som vill dela med sig av sin kunskap.

/ Varma hälsningar från oss på Greatness PR!

Om Greatness PR
Greatness PR är en PR-partner som arbetar med strategisk kommunikation, public affairs och samhällskontakter och PR-stärkande aktiviteter. Vi arbetar gränsöverskridande inom politik, näringsliv, kultur och akademi. Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, opinionsbildare och andra nyckelaktörer.

• pr
  • almedalsveckan