Greatness PR nyhetsbrev: Gränsöverskridande inom näringsliv, kultur, politik och akademi.

Ännu en Almedalsvecka är över. Veckan har varit sprängfylld med nya intryck och idéer som vi inte riktigt hunnit smälta ännu. Nedan har vi summerat våra höjdpunkter under veckan.

Våra fantastiska kunder. Vi är så glada över att få arbeta med alla våra kunder under Almedalsveckan. Minutiöst planerande och klockren agenda säkerställde ett pärlband av framgångsrika samtal, seminarier och möten. Tack för ert förtroende!

Premiär för Almedalsstipendiet. Inför Almedalsveckan 2014 instiftade vi ALMEDALSSTIPENDIET som i år tilldelas mediehuset Fanzingo från Alby utanför Stockholm.  #UNGRÖST blev ett signum för de 15 unga stipendiaterna som jobbade hårt med att producera två fanzine, fem tvoddar, en installation kallad Tonårsrummet samt delta såväl i Sveriges Radio och SVT. Vi kunde inte vara mer stolta!

TEDxAlmedalen. I år firade TEDxAlmedalen fem år!  Och vi hade fantastiska talare som talade på temat The Conversation. Vi slog rekord på många sätt, inte minst på antal anmälningar men också i sociala medier. Vi vill framförallt rikta ett stort tack till alla våra fantastiska talare som lämnade oss rörda till tårar. Tack till Baker Karim, Anna Hedenmo, Zeenat Rahman, Kent Wisti, Linn Livijn Wexell och Navid Modiri. Filmen från TEDxAlmedalen 2014 ligger på www.tedxalmedalen.se Ett stort tack till vår samarbetspartner Hyper Island. SydSvenskan skrev om fenomenet TED-talks och TEDxAlmedalen 2014.

Greatness och organisationen Women In Progress presenterade en ny rapport om valberedningarnas sammansättning. Genomlysningen visar bland annat på följande:
- Stor överrepresentation av män.
- Närmare hälften av personerna är över 60 år.
- Fondernas representanter dominerar valberedningarna. Läs hela rapporten i häroch mer om ämnet i Svenska dagbladet.

Erfarenhet. Under veckan var vi involverade i närmare 50 programpunkter och vi har redan påbörjat planeringen av 2015 års Almedalsvecka. Kontakta oss för erfarna rekommendationer och kreativa tips.

Semester. Nu tar vi en liten paus och smälter den här fartfyllda våren innan vi tar oss an en än mer spännande höst. 14 september är det dags för riksdagsval! Vi kommer att arrangera en valvaka tillsammans med bl.a. Ipsos och Rådhusgruppen. Vi ses på Enzo’s i Hornstull, söndagen den 14 september!

Ha en skön sommar önskar vännerna på Greatness!

Ps. Vi söker nya medarbetare och praktikanter till hösten. Kontakta Ziba Zareie om du känner någon vi ska prata med.

• east sweden
  • valvaka