Inbjudan – Studio Samtid Extra: US Election Hang-out

SACC-USA, Svensk-amerikanska Handelskammaren och Greatness PR presenterar:

Studio Samtid Extra: US Election Hang-out

Romney eller Obama – vem är bäst för H&M, Skanska och världen?

USA ska än en gång ta ställning. Det amerikanska valet kommer att påverka en rad svenska bolag som finns på plats på den amerikanska marknaden. Men bör Skanska hoppas på Obama eller Romney? Kommer Obama att sätta käppar i hjulet för företag som Astra Zeneca? Kommer Romney att låsa in Assa Abloy i ett hörn? Vågar folket i ett land i återhämtning välja det osäkra? Vad betyder det amerikanska valet för världen? Vi tar pulsen på USA i sista minuten före valet.

Möt journalister som kan Vita Husets korridorer, representanter från det svenska näringslivet som finns på plats på den amerikanska marknaden, auktoriteter på amerikansk politik, ekonomiexperter och de som kan siffrorna bakom det amerikanska valet.

valkvällen tisdagen den 6 nov kl 17- 21 på Lobbyn. Lobbyn ligger i Hotellet, på Linnégatan 18 i Stockholm.

Dörrarna öppnar kl 17. Studio Samtid kl 18-19. Kontakt med våra korrar i USA kl 19.30- 20. Droppa in när det passar dig. Dörrarna stängs kl 21.

OSA till studiosamtid@greatness.se före den 31 oktober.

Studio Samtid är en serie entimmes-samtal som arrangeras av Greatness PR. Vi tar oss an angelägna händelser inom näringsliv, kultur, politik och akademi. Händelser i vår tid som fascinerar och engagerar. Studio Samtid Extra är ett samarbete med SACC-USA, Svensk-amerikanska Handelskammaren.