Arne Modig börjar som seniorrådgivare på Greatness PR

Arne Modig, som är en av Sveriges främs­ta analytiker inom opinion, politik och omvärld, började den 14 februari 2011 på Greatness PR som seniorrådgivare och partner.

-       Efter att under många år arbetat med opinionsundersökningar och omvärldsanalys tar jag nu nästa steg. Jag sökte en nytt och inspirerande sammanhang och fick ett intressant och generöst erbjudande. Greatness PR är ett spännande företag för en ny tid, säger Arne Modig.

Greatness PR arbetar gränsöverskridande i brytpunkten mellan näringsliv, kultur, politik och akademi. Greatness PR är ett starkt värderingsstyrt företag som arbetar med engagerade företag och organisationer. Arnes analytiska kompetens gör att han har mycket att bidra med när det gäller fördjupade insikter om opinion och omvärld. Arne kommer att arbeta med både strategisk rådgivning och stöd i operativ hantering.

-       Min ambition är att även fortsättningsvis delta i den offentliga debatten och kommentera opinionsutveckling, samhällstrender, politik och omvärld. Som rådgivare kommer jag att fokusera på några valda uppdragsgivare, säger Arne Modig.

-       Jag har arbetat med Arne Modig i flera samarbetsprojekt som alla har haft stor framgång. Arnes profil och genuina plattform i det svenska opinionssamhället betyder att vi kan fortsätta utveckla verksamhetsområdet Opinion & Analys. Arne kommer att arbeta exklusivt med utvalda projekt och vara en drivande kraft i den utvecklingen, säger Cecilia Wassaether, VD och grundare av Greatness PR.

Cecilia Wassaether, VD, cecilia.wassaether@greatness.se, 0704 28 22 00

Arne Modig arne.modig@greatness.se, 0721 64 55 42

Om Arne Modig

Arne har under senare år varit opinionsansvarig vid Novus där han bl. a arbetat med väljarundersökningar för TV4. Arne kommer även framåt att ha ett samarbete med Novus. Arne har arbetat som opinionsanalytiker inom Synovate (f d Temo) med väljarundersökningar för Dagens Nyheter. Tidigare har han varit opinionsansvarig inom Demoskop och IMU-Testologen. Innan Arne började arbeta med privata opinionsundersökningsföretag var han verksam som universitetslektor och forskare i sociologi vid Stockholms universitet.

• opinion
  • pr
  • arne modig

Greatness Public Relations arbetar med kvalificerad kommunikation för kvalificerade kunder. Våra uppdragsgivare är engagerade företag och organisationer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer. Vi arbetar gränsöverskridande inom politik, näringsliv, kultur och akademi. www.greatness.se