Guinness världsrekord i sikte när världens längsta ljuståg intar Gärdet i Stockholm 17 november.

Ett Guinnessrekord som visar upp Sverige i världen och som står för värme och öppenhet. Det är Sveriges bidrag till Guinness Word Record Day den 17 november kl 17.30.

Målet är att få över 1300 personer att gå över en mile (1 607 meter) med ett ljus i handen. Körledaren Yvonne af Ugglas med sin kör ”Kör för Alla” är kärnan i ljuståget och kommer efter genomfört rekord sjunga Låt mig få tända ett ljus samt I natt jag drömde. Guinnessrekordet är ett sätt att visa upp ett land som står för värme och öppenhet och välkomnar alla.

Alla är välkomna att delta och att sjunga med. Det enda som krävs för att vara med i rekordet är att alla deltagare går den utmärkta banan på 1700 meter med ett ljus i handen. (levande el batteridrivet, beroende på vädret.) Elljus kommer att gå att köpa på plats för 15 kr.

Tid & Plats: Onsdag den 17 november. Samling kl 17.30 på planen utanför Sjöhistoriska Museet. Kl 17.45 startar tåget.

Tåget kommer att fotas från ovan och det kommer att finnas markfotografer på plats. Efter målgång är alla välkomna till planen utanför Sjöhistoriska Museet där det bjuds på fika.

Mer information samt anmälan finns på www.ljustaget.se.

För mer information Guinness World of Records: www.guinnessworldrecords.com

Yvonne af Ugglas

Kör för Alla

Tel: + 46 8 7533660

www.korforalla.se

• bonnier fakta
  • 17 november
  • sjöhistoriska museet
  • gärdet
  • ljuståg
  • guinness rekordbok
  • guinness world record
  • guinness world records™
  • guinness
  • yvonne af ugglas
  • världsrekord

Greatness Public Relations arbetar med kvalificerad kommunikation till kvalificerade kunder. Våra uppdragsgivare är engagerade företag och organisationer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer.