POLARBRÖD AB KLAR MED BYRÅUPPHANDLING

Bild: Cecilia Wassaether, VD, Greatness PR

POLARBRÖD AB KLAR MED BYRÅUPPHANDLING

Polarbröd AB har valt Greatness PR som huvudleverantör för allt PR-arbete de närmsta två åren. Under hösten har en upphandling pågått. Uppdraget rör både Corporate- och Product PR. Samarbetet med Greatness PR startar i december 2010.

- Familjeföretaget Polarbröd drivs av femte generationens bagarbarn.  Det gör det extra viktigt för oss att vårda varumärket samtidigt som vi vill föra traditionen vidare.  Greatness PR är en vass byrå med stort engagemang och som jobbar med PR på ett annorlunda sätt. Ett sätt som passar oss, berättar Polarbröds Informationschef Carina Zolland.

- Vi är mycket glada och stolta över att få jobba med Polarbröd. Polarbröd står för något mycket genuint och naturligt. Vi kommer att arbeta tätt med företaget och tillsammans verkställa de strategier som vi nu arbetar fram, säger Cecilia Wassaether, VD för Greatness PR.

Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Under de 38 år företaget funnits har det vuxit från ett litet familjebageri till Sveriges tredje största producent av matbröd, med cirka 400 anställda. 2009 omsatte företaget 737 miljoner kronor.

För mer information:

Cecilia Wassaether, vd Greatness PR, 0704282200, cecilia.wassaether@greatness.se

Carina Zolland, informationschef Polarbröd AB, 010 450 60 31, carina.zolland@polarbrod.se

Om Greatness PR

Greatness PR är en fullservicebyrå inom kommunikation som arbetar med public relations och PR-stärkande aktiviteter. Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer.

www.greatness.se

www.polarbrod.se

• public relations
  • polarbröd

Greatness Public Relations arbetar med kvalificerad kommunikation till kvalificerade kunder. Våra uppdragsgivare är engagerade företag och organisationer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer.