Seminarium om Almedalsveckan- Sveriges viktigaste publika arena för opinionsbildning

Inspirationsseminarium om Almedalsveckan

Greatness PR och Novus Opinion arrangerar den 18 februari ett inspirationsseminarium om opinionsbildning. Fokus för seminariet är Politikerveckan i Almedalen, en vecka som lockar fler och fler arrangörer och besökare. Medverkar gör även Anna Serner, Tidningsutgivarna och Karin Lindvall, projektledare Almedalsveckan, Gotlands kommun.

- Att medverka i Almedalsveckan är en investering för alla som vill vara på den opinionbildande arenan. Vårt seminarium syftar till att ge våra kunder de bästa förutsättningarna för det, säger Cecilia Wassaether, vd Greatness PR.

- För Novus är det viktigt att våra uppdragsgivare når framgång. Vi vill bidra till genomslag i debatten och att omvärlden lyssnar. Almedalen ger särskilda möjligheter för många uppdragsgivare, säger Arne Modig, Novus Opinion.

Tid och plats:

Den 18 februari 08.00-10.00. Odd Fellow, Västra trädgårdsgatan 11 A.
(Seminariet är kostnadsfritt. Frukost serveras mellan 8.00-9.30)

2008 arrangerades över 500 seminarier och event och drygt 500 journalister var på plats och bevakade händelserna. Otvivelaktigt är Almedalsveckan en av Sveriges absolut främsta opinionsarenor.

På frukostseminariet får deltagarna ta del av erfarenheter och kunskaper och kommer att ges konkreta tips om hur man får ut det bästa av veckan. Sista anmälningsdag är den 12 februari till info@greatness.se

Medverkande:

Karin Lindvall, Gotlands kommun, projektledare för Almedalsveckan