Centiro prisades dubbelt på Great Place To Work® Awards 2014

Centiro prisades dubbelt på Great Place To Work® Awards

Centiro från Borås prisades i år med en tredjeplats i kategorin medelstora organisationer med 50 – 249 anställda när listan över de bästa svenska arbetsplatserna släpptes för 2014. Priset delades ut under galan Great Place To Work® Awards som i år hölls på Berns i Stockholm den 27 mars. Som en följd av listplaceringar fem år i rad kom Centiro även in i ”Hall of Fame”.

Centiro grundades 1998 och redan då bestämde sig Vd:n Niklas Hedin för att bygga det bästa företaget för såväl medarbetare som kund. Att fokusera på hur vi behandlar varandra som människor och hur det i sin tur påverkar prestationen för individen och företaget har gett resultat. ”Vi vill att människor ska trivas och utveckla sin fulla potential. Hos oss är det en strategisk fråga som har direkt bäring på vår affärsprestation. När våra medarbetare befinner sig i flow kommer vi upp med lösningar som är outstanding. Detta gör Centiro till en arbetsplats som vibrerar och sprider positiv energi, nu och i framtiden”, säger Niklas Hedin, VD på Centiro.

Kriterierna för att komma in i Hall of Fame är listplaceringar minst fem år i följd. Detta ställer höga krav på långsiktigt ledarskap som skapar förtroende inifrån och ut. ”Det behöver vara en ledningsfråga för att man ska orka fokusera över tid. Ett redskap för utveckling av bolaget. Det är viktigt att hålla en pågående dialog i vardagen som skapar tillit, först då sprids förtroende likt ringar på vattnet, både inom bolaget såväl som utanför”, säger Maria Grudén, VD på Great Place To Work®.

På Centiro ser man till helheten hos en anställd, och värdesätter långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och samarbetspartners. Detta är några av de gemensamma nämnarna för de arbetsplatser runt om i världen som belönats med Great Place to Work®.

Kontakta Centiro: Niklas Hedin, VD, 0705-12 89 00 niklas.hedin@centiro.com

Kontakta Great Place to Work Institute: Maria Grudén, VD, 08-562 00 481 maria.gruden@greatplacetowork.se

Great Place to Work® Institute, Inc. är ett undersöknings- och konsultföretag som har huvudkontor i USA och ett stort antal dotterbolag världen över. Vi arbetar med att utveckla arbetsplatser och organisationer. Företaget är verksamt i mer än 40 länder världen över och har cirka 500 medarbetare. Mest kända är vi för vår lista Fortune 100 BEST och Sveriges Bästa Arbetsplatser. Läs mer på www.greatplacetowork.se eller ring: 08-562 00 480

• sveriges bästa arbetsgivare