Green fick nytt uppdrag i centrala Göteborg

Green Landscaping har fått fortsatt förtroende att sköta utemiljön för de tolv fastigheter i centrala Göteborg, som Newsec AM förvaltar på uppdrag åt Niam. Det handlar om all markskötsel inklusive daglig städning och vinterväghållning. Uppdraget, som är värt ca. 3 MSEK, sträcker sig över tre år med start den 1 april nästa år.

-  Personalen från Green som är ute och jobbar i våra fastigheter är verkligen engagerade i att skapa en trevlig utemiljö för våra hyresgäster. De kommer med många nya idéer och initiativ för att underlätta och effektivisera skötseln, säger Lennart Rydberg, kontraktsförhandlare på Newsec Asset Management.

-  Att vi fått fortsatt förtroende att sköta utemiljön är naturligtvis väldigt roligt, säger Hans Josefsson, VD Green Landscaping, och håller med om att Green Landscaping gärna vill ligga steget före och förutom den vanliga skötseln också arbetar aktivt med att föreslå kunden förbättringar.

Förbättringar från Green kan handla om att flytta parkbänkar till ett mer solsäkert ställe, att sätta papperskorgar just där det slängs mycket skräp eller, som vid jultid, att sätta kraftigare julgransbelysningar i ett fåtal träd istället för att sprida svagare belysning i många träd. Små saker som gör skillnad.

Fakta Newsec
Newsec Asset Management är Sveriges ledande fastighetsförvaltare och förvaltar var tionde kontorsfastighet i Stockholm och Göteborg. Totalt ansvarar företaget för cirka 4,8 miljoner kvm i hela landet till ett värde av cirka 65 miljarder kronor. Newsec äger inga fastigheter, utan får uppdraget att förvalta dem genom fastighetsägaren.

För ytterligare information kontakta:

Hans Josefsson, VD Green Landscaping, tel: 010-499 70 08,
email: hans.josefsson@greenlandscaping.se

Katarina Carlfalk, marknadschef Green Landscaping, tel: 010-499 70 18,
email: katarina.carlfalk@greenlandscaping.se

• Kommunal service

• Skåne

Green Landscaping arbetar med skötsel och anläggning av utemiljö. Företaget är en av de största aktörerna i landet med resurser, kunskap och erfarenhet samlat under ett tak. Antalet anställda är cirka 550 och omsättningen 650 MSEK. Green Landscaping bildades 2010 genom en fusion av ett antal välkända företag i branschen; Jungs, Landscaping, Mark & Trädgårdsanläggare Sjunnesson och Qbikum. Sedan den 30 juli 2010 ingår även Miljöbyggarna Stockholm i koncernen. Läs mer på www.greenlandscaping.se

Sharon Lind

Presskontakt Kommunikatör Kommunikation 010-499 78 19