Edtechföretaget Green Hat People siktar på att dubbla tillväxten och tar in erfaren affärsutvecklare

Robin Tuorda plockas in som affärsutvecklare för att bidra till de kortsiktiga tillväxtmålen och de långsiktiga internationella expansionsplanerna.

"Under min tid på Mynewsdesk lärde jag mig att älska mindre snabbväxande bolag, som vågar tänka nytt. Jag tycker att det är viktigt att skapa en levande och härlig kultur på företaget där alla strävar efter att ha kul på jobbet. Därför känns det så roligt att få arbeta med Green Hat People, där hela affärsidén går ut på att hjälpa kunderna att kommunicera med olika spel", säger Robin.

Robin har jobbat med försäljning i 10 år och har varit en toppsäljare och ledare i flera olika positioner, branscher och företag. Senast var han med och startade upp ett medietech företag med bla Mynewsdesk förra grundare Peter Ingman.

"Jag tycker att vi ser en tydlig trend där marknad, sälj och kommunikation flyttar närmare och närmare varandra och jag tror att det kommer hända mycket intressanta saker inom de närmaste åren med de företagen som verkligen vågar satsa på att låta sina säljare, marknadsförare och kommunikatörer arbeta smartare."

"Med sin djupa erfarenhet inom försäljning och från tillväxtbolag så är Robin en oerhört viktig pusselbit i våra tillväxtplaner. Utöver försäljning så kommer Robin att arbeta med att systematisera och utveckla både vår försäljning och kommunikation. Gamification, edtech och edutainment är hetare än någonsin, samtidigt som fler och fler företag satsar på engagemang, delaktighet och värderings styrt ledarskap. Det är en gyllene kombination, säger Green Hat Peoples VD, Niklas Tyllström.

Ett av de första projekten blir att arbeta med Green Hat Peoples närvaro i Almedalen, där företag kommer erbjudas subventionerade evenemangsmöjligheter i A-läge.