Årets Solros 2013 Utsedd!

Är företagare, kvinna och bor längs väg 223!

Årets Solros Åsa Hagberg har på olika sätt varit med och bidragit till att föreningen hittat nya vägar för både markandsföring och försäljning. Årets solros har bidragit till att idéer omsatts från ord till handling. Åsa Hagberg är en god nätverkare och som via sociala medier  marknadsför sitt företag och är en god förebild när det gäller att knyta kontakter och vara ambassadör för föreningen och föreningens företag. Årets solros är teamledare för den pilotgrupp inom föreningen som nu sjösätter världens första annorlunda webb galleria."- berättar föreningens ordförande Åsa Ingårda.

Åsa Hagberg driver företaget Krokstugans lantliv och trädgård www.lantlivet.nu Livsstilsprodukter för hem och trädgård. Tel 0708 560 560.

Förening väg 223, företagare och kvinnor, har sedan bildandet 2008 fortsatt att utveckla en annorlunda utflyktsväg längs väg 223. Under 2011 och 2012 fick föreningen och dess arbete mycket god publicitet i så väl radio som tidningar. Under hösten 2011 utlyste Länsstyrelsen nya projektmedel för företagande främst gällande turism på landsbygden. Av 11 projektidéer som Länsstyrelsen mottog valde de att satsa på två projekt, ett av dem är förening väg 223 initiativ tagare till. Det blir ett spännande 2013 där föreningens projekt kommer ge ytterligare glöd åt samarbetet och utvecklandet av företagandet längs väg 223.

Det som står i fokus är företagande kvinnor och sätt för att få turister att uppleva landsbygden, med god service, handel och annorlunda upplevelser.

I år vill förening Väg 223 lyfta fram en av sina medlemmar som en god ambassadör för föreningen och för dess annorlunda utflykts väg.

Andra utmärkelser 2013 är:

Årets glädjespridare och inspiratör – Inger Brejke tel. 070-159 95 41
Årets verkstadskvinna – Nadine Olsson tel. 073-8318187

Under föreningens 5-åriga historia har följande Årets Solros blivit utsedda:
Årets Solros 2009, Dorothée von Essen, Gnesta Strand
Årets Solros 2010, Annelie Österman, Herrgården i Ladan
Årets Solros 2011, Ewelina Wisormirska, Uvsta café och kattpensionat.
Årets Solros 2012, Clara Grill, Runnvikens pensionat & rekreation
Årets Solros 2013, Åsa Hagberg, Krokstugans Lantliv & trädgård

För fler frågor om föreningen, kontakta föreningens ordförande Åsa Ingårda, 076- 27 33 077