Fladen film / Eyeworks Film & TV Drama till Skansholmen

Den 7:e september gästas Skansholmen av Fladen film / Eyeworks Film & TV Drama som kommer för en filminspelning. Det är en film som går upp på biograferna hösten 2013.

Vi på Skansholmen tycker att det är mycket roligt att återigen gästas av film- och TV-team. Senast var förra året då vi gästades av ett Tyskt TV team som flera år spelat in avsnitt till en av Tysklands populäraste TV serier.

Per Morbergs TV avsnitt, Vad blir det för mat,  som spelades in på Skansholmens Sjökrog och i Bränneriet är också väl kända och har visats många gånger i såväl TV4 som TV4+.

Filmen som nu spelas in heter GRAND SAFIR. Filmen är en romantisk komedi som utspelas i Stockholms litterära värld. Selma Trastell är en framgångsrik chic- lit författare vars lättsamma böcker säljer som smör i solsken. Trots framgångarna gnager en oro, var detta vad hon ville med sitt författarskap? Kanske har hon, djupt inom sig, viktigare saker att säga?

Filmen är en lättsam drift med frågor kring fin- och fulkultur, och handlar om hur lätt det kan vara att tappa tron på sig själv.

Filmen produceras av Fladen film i samarbete med Eyeworks Film & TV drama. Fladen film är ett Svenskt produktionsbolag som grundades 1998 av producenten Patrik Ryborn och regissörerna Måns Herngren och Hannes Holm.

Producent för filmen är: Anna Wallmark Avelin
Regissör: Kicki Kjellin
Manus: Anna Platt

Skanshomens Sjökrog
Vi kör vidare med musikvällar i Bistron.
Varmt välkomna till en fortsatt trevlig och varm säsong på Skansholmen
Bokningar till Sjökrogen -
Man kan från i år också boka bord via vår hemsida  http://www.skansholmen.com/boka.php
Mail och telefon fungerar givetvis också om man vill boka bord.
Skansholmen - Mörkötel: +46 8 55155066fax: +46 8 55155065mail: info@skansholmen.com