Hellmanska Gården med på årets Aptitrunda den 11 september

Hellmanska Gården med på årets Aptitrunda!

På söndag är det dags för årets Aptitrunda i Sörmland. Under en dag får du chansen att uppleva det bästa av Sörmländsk mat. Stenugnsbageriet på Hellmanska Gården håller dörrarna öppna under denna dag. Kom och provsmaka vårt ekologiska stenugnsbakade bröd!

Under söndagen den 11 september mellan kl. 10-16 har lokala matföretag öppet för att bjuda på aptitbitar, visa upp sin verksamhet samt ha sina produkter och måltider till försäljning. På Hellmanska Gården har vårt stenugnsbageri öppet särskilt denna dag. Kom och provsmaka vårt stenugnsbakade bröd och lär dig mer om hur man bakar med surdeg av vår bagare, Frida.

Bara i Nyköpingsområdet kan du kryssa mellan fem olika mathantverkare och Hellmans Stenugnsbageri ligger i gårdens gamla bykstuga, vägg i vägg med Café Hellmans. Allt som bakas på bageriet används till kaféets luncher, smörgåsar och andra bakverk. Brödet bakas på ekologiskt mjöl från Strängnäs Valskvarn och Warbro Kvarn i Sköldinge.
- För oss är det självklart att vi bakar vårt bröd på de allra finaste ingredienserna och att det kommer från producenter i Sörmland i första hand, berättar Håkan Larsson, ägare till Hellmanska Gården.

I bageriet hittar du även egentillverkade sylter och marmelader som passar utmärkt till det goda brödet!

www.hellmanskagarden.se, Västra Trädgårdsgatan 24, 611 32 Nyköping. 0155 - 21 00 41