Kocklandslaget väljer en smak av Sörmland - Lasätter gårds fläderblomsdryck

Svenska Kocklandslaget serverar Lasätter gårds kolsyrade fläderblomsdryck som alkoholfritt alternativ till desserten vid provupplagningarna med gäster av OS-menyn. De serverade även drycken som aperitif i samband med pressvisningen på NK av tävlingsbordet inför Culinary Olympics.

Detta i samarbete med Smakriket Sörmland.

Lasätter gård har sedan början på -80 talet odlat fläder och hantverkmässigt tillverkat fläderprodukter. Vår nya produkt "fläderdryck" har varit lyckad. Idag ingår den i sortimentet Smakriket Sörmland. Ett koncept under restauranggrossisten Martin & Servera. Den går att köpa på Hellmanska gården och ICA Stenkulla i Nyköping.

Lasätter Gård med sin unika fläderblomsodling och Bullerbykänsla, ligger strax utanför Nyköping mitt i Sörmlands omväxlande natur.Nära havet och skogen mitt i kulturbygden men ändå nära till stad, utflyktsmål och aktiviteter.

En plats du och gruppen, familjen, släkten och vänner kan bygga relationer och umgås tillsammans i en miljö som ger avkoppling, upplevelser och personligt bemötande.

Här får ni uppleva kontrasten till storstaden. Lugnet skapar aktivtet och kreativitet.

Vi vänder oss till företaget som behöver fokusera ett par dagar, kompisgänget eller familjen som vill umgås många tillsammans, vandra på Sörmlandsleden, åka långfärdsskridskor, spela golf, rida, föreningen som vill utöva sin verksamhet eller bröllop mitt i fläderodlingen med fest i ladan.

Boende och aktiviteter i kombination med ert program skapar förutsättningarna för en lyckat vistelse.

Till Lasätter åker ni som vill överraska er familj, vänner eller arbetskollegoren med en plats som skiljer sig från det vanliga.

Carl Crafoord, Lasätter gård, 070-590 80 57  info@lasatter.se
www.lasatter.se