”Magasinet Utflyktsvägen” är här!

”Magasinet Utflyktsvägen” är här! Nu är det dags att planera sköna semesterveckor och dagsturer, därför finns Magasinet Utflyktsvägen, på Turistbyråer och hos alla medverkande längs Utflyktsvägen att ta med hem, - helt kostnadsfritt! Man kan även ladda ner ett rykande färskt magasin från vår webbsida, www.utflyktsvagen.se
Utflyktsvägen - Gröna Kusten, är namnet på området mellan Strängnäs och Södertälje i norr, Gnesta i väster och Norrköping i söder. Vägen löper från Stockholms södra skärgård, genom den vackra Sörmländska landsbygden, längs kusten mot norra Östergötland och var den första vägsträckan i landet som fick en egen skyltning.

Det gröna står också för de alternativa odlingsmetoder, miljö- och kretsloppstänkande som ex. Järna gjort sig känt för i Sverige och internationellt.

Utflyktsvägen- och Föreningen Gröna Kusten arbetar med att marknadsföra Utflyktsvägens alla utflyktsmål längs vägen som en destination, utan hänsyn till kommungränser eller andra avgränsningar. Vi är 120 företag arbetar i besöksnäringen och tror att vi gemensamt kan ge våra gäster och besökare en god upplevelse som gör att de rekommenderar oss vidare och kanske till och med vill komma igen!
Utflyktsvägen - Gröna Kusten, är namnet på området mellan Södertälje i norr, Gnesta i väster och Norrköping i söder.
Längs Utflyktsvägen hittar du en mängd utflyktsmål, en underbar skärgård och en fantastisk natur. Kusten präglas av den nästan orörda skärgården, inåt landet möter dig den Sörmländska naturen med sitt böljande landskap och sagolika insjöar.

Utflyktsvägen- Gröna Kusten EF, arbetar med att marknadsföra Utflyktsvägens alla utflyktsmål längs vägen som en destination, utan hänsyn till kommungränser eller andra avgränsningar.
Vi arbetar i besöksnäringen och tror att vi gemensamt kan ge våra gäster och besökare en god upplevelse som gör att de rekommenderar oss vidare och kanske till och med vill komma igen!

Vi har skapat en ny hemsida och uppdaterat vår interaktiva karta samt utvecklat kommunikationen i sociala medier (Facebook).

Magasinet Utflyktsvägen finns tillgängligt på Turistbyråer, hos alla medverkande företag Ladda ner ett rykande färskt Magasin från vår webbsida, www.utflyktsvagen.se

Följ skyltarna ”Utflyktsvägen” så hittar du en mängd utflyktsmål, en underbar skärgård och en fantastisk natur. Kusten präglas av den nästan orörda skärgården, inåt landet möter dig den Sörmländska naturen med sitt böljande landskap och sagolika insjöar.

Välkommen!

Utflyktsvägen – Föreningen Gröna Kusten