Premiär för Drömfabrikens filmklubb i Stallarholmen

Peter Drakenberg

Nu startar Drömfabriken en filmklubb i Stallarholmen. Filmpremiär blir onsdagen den 10 oktober med tre föreställningar samma dag – klockan 15.00, kl. 17.00 och kl.19.30. Därefter kommer filmer att visas en gång i månaden i Spegelsalen i Gula Industrihuset.

Den ideella föreningen Drömfabriken i Stallarholmen som startade i april i år, har tidigare i år arrangerat kurser i foto, lådbilsbygge, teater, dans, musik samt ett större evenemang i slutet av sommaren i form av musikbingo med allsång. Filmklubben som nu startar, riktar sig till såväl barn som vuxna och filmklubbens avgift för ett medlemskap som gäller de tidiga föreställningarna är endast 20 kr. I denna summa ingår – förutom medlemskapet i Drömfabrikens filmklubb - 7 filmföreställningar och en strut med popcorn. Medlemsavgiften för de andra alternativen, dvs. för 17.00- respektive 19.30-föreställningarna, är 150 kr.

- Det känns kul att en filmklubb i Stallarholmen inte längre är någon dröm. Filmklubbens medlemsavgifter kommer att gå till licensavgift för att få visa filmerna samt till lokal- och filmhyra, säger filmklubbsansvarig, Peter Drakenberg. Dessutom ingår ett medlemskap i Drömfabrikens filmklubb, fortsätter Peter, där medlemmarna förutom det nuvarande filmutbudet också kommer att få en möjlighet att själva välja vilken film som ska visas framöver.

I Drömfabrikens kreativa och drivkraftiga styrelse ingår, förutom ordförande Stefan Seidel, chefredaktör och ansvarig utgivare av månadsmagasinet Träffpunkt Stallarholmen, också styrelseledamot Viktoria Bäck-Eriksson, mattväverska som driver företaget Loppberga och som är grundare till den årliga Kreativa Marknaden i Stallarholmen, Pia Boson som driver Bosons Byrå och som är författare till handboken Hållbar marknadskommunikation, Peter Drakenberg, filmklubbsansvarig, Carina Seidel, läkare och forskare, Martin Törnqvist, musiker och verksam hos Studiefrämjandet samt Anna Särnå, församlingspedagog i Stallarholmens församling.

Peter Drakenberg, +46 70 678 79 62, peter.drakenberg@gmail.com,

Drömfabriken i Stallarholmen är en förening som vill ge fler människor möjlighet att realisera sina drömmar. Flera kurser och evenemang har ordnats och nu startar Drömfabriken också en filmklubb. Målet är att ordna massor av kreativa, roliga och galna aktiviteter - bara fantasin sätter gränser. Föreningen drivs av både professionella och ideella krafter med erfarenhet från en mängd olika livsområden. Resultatet är en dynamisk och kreativ förening. Drömfabriken samarbetar idag med Studiefrämjandet, Stallarholmens församling, Stallar-holmsskolan och fler samarbeten är på gång.