Svenska Blå Stjärnor rider till Tullgarns Värdshus

Svenska Blå Stjärnor www.svenskablastjarnan.se är en liten grupp som hjälper till att rida beridna högvaktenshästar på Kavallerikasern. Varje år gör vi en fältritt ca 3-4 dygn under ledning av Kapten Beyron Johansson. I år kommer vi att starta i närheten av Tullgarn. I samband med detta brukar vi stanna och äta lunch på Herrgårdar och andra lokaler, berättar Karoline Beronius

I år är vi 16 ryttarinnor, samt kapten och hovslagare som äter lunch på Tullgarns Värdshus. Vi brukar vid sådana besök ställa upp nära restaurangen genom att binda upp ett krubbsträck mellan träden och sedan hästarna i det, med ca en meters avstånd. Detta innebär ca 16 meter. Vi designerar sedan 4 hästvakter, som byts av. Hästarna stallas upp vid stallet i närheten av Värdshuset under 1,5 timmar. Det brukar vara mycket uppskattat av besökare att se Beridna Högvaktens Hästar på besök.

Ryttarinnorna intar lunch på Tullgarns Värdshus kl. 13.30 torsdagen den 20:e September.

Organisationen är www.svenskablastjarnan.se
Hästarna och Beridna Högvakten: www.beridnahogvakten.se
Några av oss håller även gamla anor vid liv www.damsadel.se

Nancy Lindgren, Tullgarns Värdshus & Orangeri AB, info@tullgarnsvardshus.com