Wild life park - nytt utflyktsmål för naturälskare

Tisdagen den 1 maj öppnar Wildlife park, som blir ett av Sveriges artrikaste vilthägn där man kan möta älg, kronhjort, dovhjort och mufflon. Det ligger på Öster Malma, Svenska Jägareförbundets gård, cirka en timme med bil söder om Stockholm, mellan Gnesta och Nyköping.

-Här kan hela familjen följa promenadvägarna runt det 25 hektar stora hägnet och spana efter älg, kronhjort, dovhjort och mufflon, säger Ulf Sterler, chef för Öster Malma. I fågelvoljärerna kan du stå öga mot öga med fasaner, änder och gäss och i våra viltvatten landar flyttfåglarna nu, tillägger Ulf Sterler.

Intill entrén, i det timrade sädesmagasinet från 1700-talet, öppnar samtidigt Jägarboden Café & Gårdsbutik som serverar varmkorv på viltkött, pannkakor, viltmackor och hembakat. Du kan också köpa med dig viltkött hem. För de långväga finns dessutom möjlighet att bo över på Öster Malma, i vandrarhem såväl som med hotellstandard. Och de yngsta kan leka i en ny lek- och upplevelsegård.

-Wildlife park är det perfekta utflyktsmålet för naturälskare, säger Anneli Karlsson-Lenksjö, som ansvarar för café och butik. Här finns upplevelser för hela familjen och alla som vill komma ut i naturen och möta våren.

Hägnets öppettider
1 maj – 31 augusti 10,00 – 16,00 dagligen
September stängt
Övriga månader måndag - fredag 10,00 – 16,00

Jägarboden Café och gårdsbutik öppettider
1 maj – 30 juni 10,00 – 16,00 dagligen (stängt midsommarhelgen)
1 juli - 31 augusti 10,00 – 17,00 dagligen

Öster Malma är Sveriges jakt- och viltvårdscentrum och drivs av Svenska Jägareförbundet. Här finns även förbundets centrala kansli.

Se även; http://www.jagareforbundet.se/Oster-Malma/Vilthagn/

För mer information kontakta:
Ulf Sterler, 070 3300 627
Anneli Karlsson-Lenksjö, 070 819 54 14

Svenska Jägareförbundet är en folkrörelse med cirka 200 000medlemmar. Förbundet bildades 1830 i syfte att rädda viltstammarna samt att främja en långsiktigt hållbar jakt. Svenska Jägareförbundet har även ett allmänt uppdrag av regeringen att leda den praktiska jakten och viltvården i Sverige.