Extraföreställning av Midvinterblot ”Mot Solens Rike”

För 15:e året i rad spelas Midvinterblot på Tomteland. Nästan alla biljetter till de ordinarie föreställningarna är slut trots att det är en dryg månad till årets premiär.

” Vilket otroligt intresse publiken visar Midvinterblot. Det finns endast ströplatser kvar till ordinarie kvällar. Vi har på grund av den stora efterfrågan beslutat att släppa en extra föreställning fredag 29 december. Årets föreställning är helt nyskriven – ”Mot Solens Rike”. Det innebär ny scendekor, rekvisita, kostymer, låtar, större ljud och en ensemble som är jättetaggade.

Kanske blir extraföreställningen ”årets julklapp” från Tomten – säger Nicklas Lind, Tomtelands anläggningschef”

Ensemblen består som vanligt av Katarina Sakrisson, Maria Nilsson, Camilla Collett
och Roger Zakrisson. Dansare är Mikaela Friström & Lina Ek

Datumen för Midvinterblot 2017 är följande:

17-18-24-25, November

1-2-8-9-15-16-22-29 December

För mer information kontakta:
Tomtelands anläggningschef Nicklas Lind på telefon 072-7277090,

eller via mail nicklas.lind@tomteland.se