Bunny Wailer på Gröna Lunds Stora Scen 26 juni

Det är ingen sommar utan en reggae-konsert på Gröna Lund. Bob Marley instiftade traditionen den 10 juni 1976. 32 år senare står Bunny Wailer redo att föra traditionen vidare. Som den enda kvarlevande originalmedlemmen från Bob Marley and the Wailers kommer Bunny Wailer den 26 juni kl. 20.00 för att bjuda konsertpubliken på en riktig sommar, med reggae från Gröna Lunds Stora Scen. Under sin långa karriär har Bunny Wailer bland annat fått ta emot tre Grammys för bästa Reggae Ablum 1990, 1994 och 1996.

För mer information kontakta Gröna Lunds T.f Pressansvarig Ulrika Jonsson tfn 0708-58 00 08, ulrika.jonsson@gronalund.com.

För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på "Pressbilder".

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med ABBA the Museum, Aquaria Vattenmuseum, Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland och Vildmarkshotellet. Tivolit har 31 attraktioner och sju restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Företaget har ca 80 årsanställda och sysselsätter tillsammans med hyresgäster ytterligare 1400 säsongsanställda. Gröna Lund har ca 1,1 miljon besökare per säsong och omsätter ca 350 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.