Fiorina®, milda och söta blomkålsbuketter med många användningsområden!

Fiorina®, milda och söta blomkålsbuketter med många användningsområden. De passar utmärkt att woka, förvälla lite lätt, att ugnsrosta eller att äta råa. Stjälkarna och blommorna är lika goda.

En förpackning med Fiorina® passar mindre hushåll som inte vill köpa ett helt blomkålshuvud.

Nyheten provodlades hos flera duktiga odlare på Bjärehalvön sommaren 2017 och såldes i mindre skala av oss på Grönsaksmästarna. Produkten blev väl mottagen av marknaden och Grönsaksmästarna har därför fortsatt satsa på produkten och importerar den nu från Spanien. Tillsammans med två svenska odlare på Bjärehalvön har nu Grönsaksmästarna planerat en ökad volym sommaren 2018 för att kunna tillgodose marknadens efterfrågan.

Håkan Paulsson på Broddarpsgården och Stefan Olsson i Grevie är två skickliga odlare som kommer att odla produkten i sommar. De är bägge intresserade av att testa nya spännande produkter och förutom Fiorina® levererar de sallaten Cosmopolitan®, sparrisbroccolin Bellaverde® och potatisen Estelle®. De är bägge medlemmar i Nordiska Grönsaksmästarna i ekonomisk förening där ca 30 svenska odlare ingår.

Victor Tadic, marknadsansvarig på Grönsaksmästarna, meddelar att Grönsaksmästarna ser potential i produkten och ser fram emot när den första svenska Fiorina® för i år kommer in på lagret till sommaren.