Grontmij tecknar ramavtal med Sandvik för konsult- och ingenjörstjänster

Det ledande europeiska konsult- och ingenjörsföretaget Grontmij har tecknat ett tvåårigt ramavtal med Sandvik som leverantör av konsult- och ingenjörstjänster inom flera områden.  Det tvärdisciplinära avtalet gäller för den svenska marknaden och beräknas vara värt flera miljoner euro under avtalsperioden. Avtalet började gälla 1 januari 2014 och innehåller en option på ett års förlängning.

Ramavtalet mellan Grontmij och Sandvik omfattar flera discipliner inom områdena mekanik, process media, el, automation, byggnader och infrastruktur samt projektledning.

– Vi är stolta över att vårt nära samarbete med Sandvik och vår utmärkta leverans i flera projekt under de senaste åren, särskilt i Sandviken, nu har belönats av Sandvik med ett ramavtal som täcker alla Sandviks anläggningar i Sverige, säger Jeroen van der Neut, vd för Grontmij Sverige.

Ramavtalet med Sandvik understryker Grontmijs multidisciplinära kompetens på högsta nivå med ett omfattande erbjudande av konsult- och ingenjörstjänster för högteknologiska och industriella partners. I Storbritannien har Grontmij nyligen tecknat ett fyraårigt ramavtal med Highways Agency. Andra liknande kundrelationer inkluderar belgiska Landwind Energy Agency och ett stort antal brittiska företag.

Om Sandvik
Sandvik är en högteknologisk verkstadskoncern med avancerade produkter och en världsledande position i utvalda nischer.  2012 hade koncernen cirka 49 000 anställda med representation i 130 länder och en omsättning på cirka 99 miljarder kronor. Sandvik-koncernen bedriver verksamheten inom fem affärsområden: Sandvik Mining, Sandvik Machining Solutions, Sandvik Materials Solutions, Sandvik Construction och Sandvik Venture.

Foto: Sandvik.

• industri