Grontmij tecknar ramavtal med Vasakronan

Grontmij har tecknat ramavtal med fastighetsjätten Vasakronan för tjänster inom VVS och El-Tele över tre år.

– Det känns inspirerande med tanke på att Vasakronans hållbarhetsarbete ligger väl i linje med våra arbetssätt, säger Petra Bjurhall, affärsenhetschef på Grontmijs enhet Hållbara Byggnader.

Ramavtalet, som löper på tre år, omfattar konsulttjänster inom VVS-området och El & Teleområdet, och beställare är Vasakronan region Stockholm. För Grontmijs affärsenheter Hållbara Byggnader och El & Tele är Vasakronan, som är Sveriges största fastighetsbolag, en ny kund.

I ett första projekt har Grontmijs el- och teleexperter fått i uppdrag att utreda ett fel i jordfelsövervakningen i Skrapan på Södermalm i Stockholm.

– Vår kollega Magnus Rydberg gör utredningen, och passande nog var han med och projekterade el- och telesystemen när Skrapan byggdes om för ett antal år sedan, säger Michael Moquist, enhetschef för El & Tele i Stockholm.

Vasakronans fastighetsbestånd är värderat till 90 miljarder kronor och inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund.

Petra Bjurhall

Affärsenhetschef Hållbara byggnader 010-480 17 57