Grontmijs landskapsarkitekter bidrar till Musikhjälpen

Den som är ute efter det lilla extra till sin trädgård, och samtidigt vill bidra till kampen mot  HIV har ett ypperligt läge den här veckan. Som en del av Sveriges Radios Musikhjälpen auktionerar Charlotta Löfstedt och Fredrik Hast, landskapsarkitekter på Grontmij, ut en heldags trädgårdsdesign till förmån mot kampen mot HIV.

Musikhjälpen i P3 sänds i år från Uppsala, och det är Grontmijs enhet Landskapsarkitektur och Exploatering i Stockholm som valt att bidra på sitt sätt.

– Det känns fantastiskt att kunna använda sitt yrkeskunnande inom landskapsarkitektur till att få bidra till kampen mot HIV i världen, säger Charlotta Löfstedt, landskapsarkitekt på Grontmij.

Tillsammans med kollegan Fredrik Hast står hon bakom erbjudandet som auktioneras ut på Tradera, och rent geografiskt är det begränsat till Stockholm och Uppsala med omnejd. Auktionen pågår fram till söndag så det gäller att skynda sig för spekulanterna.

– Musikhjälpen är ett fantastiskt initiativ för att göra världen lite bättre, säger Fredrik Hast, och det är kul att jobba på ett företag som vill vara med och bidra.