Problemlösning i nya numret av Grooming Magazine

I vårens nummer av Grooming Magazine har vi problemlösning som tema. Vi tittar närmare på de 20 vanligaste problemen i badrummet, som acne, mörka ringar under ögonen, skäggfinnar och hur man bäst döljer tunnhårighet. Experter och vanliga killar kommer till tals och ger sina bästa tips.

- Män har ett annat förhållningssätt till hudvårdsprodukter än vad kvinnor har. De fokuserar mer på problem och resultat, och har ofta ett specifikt syfte med att använda produkterna. Tyvärr är det få tidningar som fokuserar på problemlösning, det är mest nyheter som tas upp. När det gäller problemlösning är det snarare tvärtom - att hitta produkterna som blivit kvar i butikshyllan för att de verkligen ger resulat, säger Karin Fahlström, som är ny chefredaktör för tidningen.

Karin Fahlström är grundare av Grooming AB, som står bakom Grooming Magazine. Hon har i flera år jobbat med manlig hudvård, har skrivit för ett flertal tidningar och figurerat som groomingexpert i medier. Som kreatören bakom tidningen tar hon nu steget till chefredaktör och satsar på att vidareutveckla innehållet.

- Vi har fått ett väldigt stort gensvar på magasinet och ökar utgåvan till fyra nummer från och med 2011. Vi breddar även tidningen redaktionellt med mer mode, livsstil och trend.

Grooming Magazine är en så kallad "magalog", dvs en kombination av magasin och katalog. En ny trend bland webbshopar som Grooming är bland de första i Sverige att haka på. Ett kreativt sätt att presentera sortimentet på och utbilda läsarna i produktanvändning.

- Grooming Magazine fyller ett tomrum i vårt segment av marknaden. Det är många som skriver om kvinnlig skönhet, men utbudet för män är starkt begränsat. Groomingkunden är i många fall nybörjare och behöver rådgivning. I magasinet låter vi vår testpanel vara med och guida sina medkonsumenter. I detta nummer har vi till exempel låtit en Testpilot recensera doftnyheter och en annan tipsa om produkter för att dölja tunnhårighet, säger Karin Fahlström.

Grooming Magazine är första tidningen i Sverige inriktad på manlig skönhet. Den distribueras i 20 000 exemplar + en digital utgåva på www.groomingmagazine.se Distributionen sker via Groomings butiker och webbshop, via samarbetspartner, utskick till frisörer i Sverige och som prenumererad utgåva.

Företagsfakta

Grooming AB är ledande inom hudvård för män med sin webbshop grooming|se, två butiker i Stockholm och hudvårdssalong för män. Till företaget hör även Grooming Magazine och Testpiloterna (www.grooming.se/testpiloterna). Grundare av företaget är Karin Fahlström, makeupartist med fil.mag. i företagsekonomi och fil.kand. i mediekommunikation från Stockholms universitet. Grooming AB är ett privatägt företag som ägs och drivs av Karin Fahlström tillsammans med Jimmy Solfeldt.

Kontakta oss gärna!

För mer information om företaget och pressbilder – kontakta PR- och informationsansvariga Karin Fahlström på 08-661 88 40, 070-685 45 44 eller info@grooming.se Vi kan även hjälpa till med produktbilder till tryck eller utlåning av produkter för fotografering till tidningsartiklar.

Ulvsundavägen 178