World Beard Day firas i Stockholm med skäggfest!

Skägg är inte en trend - det är ett brödraskap!

Senaste året har en mängd artiklar i medier antytt att skäggtrenden skulle vara över. Det stämmer inte. Numera har drygt hälften av den vuxna manliga befolkningen någon form av skäggväxt (statistik från England visar på mer än hälften av alla män i de största städerna, och i vissa stadsdelar i New York har uppemot 68% skägg).

För några år sedan existerade inte skäggvårdsprodukter. Nu finns det över 1000 märken internationellt. Och merparten (typ 99 %) är skapad av skäggiga män som insåg sitt eget behov av skäggvård.

Slutligen handlar skägg till största del inte om en trend. För hipsters, möjligtvis. Men för merparten av den skäggiga befolkningen handlar det om något större än så. Som ett brödraskap.

5:e september är det internationella skäggdagen - det firas med årets största skäggfest i Stockholm!

På World Beard Day inleder kultbandet och youtubefenomenet The Beards sin Europaturné i Stockholm på Debaser Hornstull Strand. (Deras största hit heter ”If your Dad doesn’t have a beard, you’ve got two Moms!”).

I samband med detta bjuder vi in till det till det bästa skäggdagsfirandet någonsin!
Vi firar World Beard Day med skäggaktiviteter, skäggprodukter, mingel med skäggprofiler, skäggfotografering och en massa jäkla skägg från hela Sverige på Bar Brooklyn i Stockholm den 5:e september kl 17-20.

Skäggfestens hedersgäst är Prostatacancerförbundet (Blå Mustaschen). Stockholms grymmaste barberare trimmar skägg under kvällen för välgörenhet. Två svenska skäggvårdsmärken och de bästa internationella märkena finns på plats, där delar av försäljningen går till Prostatacancerförbundet.

Hela Skäggsverige sluter upp och hjälper till för att göra detta till en riktig skäggfest. För att nämna några få: Distinguished Gentlemen’s Ride, Bearded Villains, Skäggbloggen/Skäggboken, En Karl Med Skägg, Beard Artist, Mr Bear Family, Broder Joe, Stucklife Barber, Sivletto och MacLaren Barbershop.

Välkommen till årets skäggevent önskar Beardshop.se, Barber Supplier, Ratemybeard & Live Nation Sweden!

Beardshop.se är Sveriges största webbshop med skäggvård. Grundades 2014 av Grooming AB, som även står bakom webbshopen Grooming.se som lanserades 2004.

Barber Supplier är ett distributionsföretag inriktat på barberare, med skäggvård, rakning och pomada. Det drivs av Karin Fahlström och Jimmy Solfeldt, som även står bakom Grooming AB.

Kontaktuppgifter:
Karin Fahlström, karin@grooming.se 08-661 88 40, 070-685 45 44